Det är mycket roligare att vara glad...

...och framför allt är det roligare när Alva är glad och inte bara ledsen. Det har varit mycket lugnare nu i några dagar, men jag vet inte alls om det beror på att jag slutat med mjölkprodukter eller om det är för att det blivit lugnare här hemma (förra veckan var sista semesterveckan och vi hade rätt många besök och det var lite full fart) eller om det bara går upp och ned ändå och inte beror på något speciellt. Det är i alla fall lättare att undvika mjölk än jag trodde, fast i den här värmen saknar jag att käka fil till lunch... Idag lyckades jag i alla fall fixa ihop riktig lunchmat (vi har en massa matlådor i frysen men de innehåller såklart sånt jag inte vill äta allihopa) istället för att bara äta mackor...

Så här glad kan Alva vara och just på det här fotot tittar hon på de roliga tygdjuren i en mobil. Ett grönt får till exempel, vem har kommit på något så tokigt...? :-)

Alva skrattar

Kvällarna är fortfarande lite knepiga och det verkar faktiskt som att hon säger till framåt kl 20-21 att hon vill sova. Det värsta är att hon omöjligen somnar om inte jag går och lägger mig jag också... och det är jag inte så sugen på så dags. Det vore nämligen lite kul att hinna med att utbyta några ord med sambon i någorlunda lugn och ro, efter att yrvädret Linus somnat... Så i bästa fall somnar Alva istället i soffan i min famn och sen är jag mer eller mindre fast där tills vi faktiskt går och lägger oss. I värsta fall kommer hon inte till ro och då blir det en himla massa skrik och snuttande... Vi borde väl försöka få henne att somna i egen säng på kvällarna, men jag förstår då rakt inte hur det ska gå till. Det känns som ett mysterium...


Kommentarer
Postat av: Sanna - liljan_

Vilket underbart foto på lilla sötnosen! Så skönt att ni har det lite lugnare nu, det behöver man verkligen! kraam

Postat av: Therese

Åhh så söt hon är:)
Hoppas att lilltjejen får ordning på sömnen snart så att mamma kan få lite tid för sig själv, det behöver man.
*Kramisar*

Postat av: Mysmasken

ÅHHHH vilket foto! Det kommer vi få se scrappat snart, eller hur? :D

2006-08-10 @ 04:49:47
URL: http://www.mysmasken.se
Postat av: Ellinor

Vilket underbar foto! Jag har kommit in på Högre Hotellprogrammet i Grythyttan (mitt andrahandsval). Vet inte riktigt om det är det jag vill göra. Ville ju helst läsa Grafisk Design. Men det var det tydligen fler som ville också..

2006-08-10 @ 12:13:25
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com/
Postat av: Zarah

Så GOOOO hon är ! Jättehärlig bild!

2006-08-10 @ 16:15:45
URL: http://zarischka.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Underbar bild på lilla Alva! Den vill jag se scrappad!!!

2006-08-10 @ 23:12:24
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback