Försöker rensa...

Oavsett om vi ska flytta någon gång i höst eller inte så skulle vi må mycket bra av en rejäl utrensning här hemma, så det har jag försökt börja med idag... men i vilket hörn jag än börjar så kommer jag knappt någon vart för att det egentligen behövs städas och röjas i ett annat hörn först. Det är oerhört enerverande... Var ska man egentligen göra av alla saker och hur gör man egentligen för att hålla ordning? Jag har bland annat sorterat lite barnkläder idag - både såna som är för små för Linus nu och som Alva kan ha sen och såna som även Alva växt ur. Önskedrömmen vore ju 1000 snygga och matchande förvaringslådor att ha alla såna här saker i (och dessutom någonstans att göra av alla lådor), men tillräckligt många såna äger jag tyvärr inte än i alla fall. Hur göra man? Har ni några tips? =)

Kommentarer
Postat av: Mysmasken

knivigt det där!
Börja med att SLÄNGA så mycket som möjligt. Supersvårt, speciellt om man är nostalgiker som jag är :)
Var sak har sitt affektionsvärde :P

Postat av: AnnaB

Ja, det är den stora besvikelsen idag - att jag nästan inte lyckats slänga något alls. Jag har jättesvårt för det, men brukar känna mig ganska nöjd när jag lyckas...

2006-08-10 @ 18:39:05
URL: http://annab.blogg.se
Postat av: Elisabeth

När jag röjer sorterar jag tre högar; spara, ge bort/sälja och kasta. Det underlättar! Innan jag är klar brukar jag gå igenom sparahögen en gång extra.

2006-08-10 @ 23:15:14
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Jenny Li

Man tar sig mottot "Var BRUTAL!" och så slänger man dubbelt så mycket som man hade tänkt sig - så har man plats att förvara det man behåller... Vi gjorde så innan vi flyttade från 77 kvm till 130, och det är SÅÅ skönt! Fast nu börjar det plocka på igen - snart dags för en brutal-rensning igen...! ;o)

2006-08-11 @ 09:35:04
URL: http://himmelochord.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback