Hahaha.... scrappat i rosa...!

Jag visste det - att jag skulle trilla dit på rosa... Det är ju nu inte jag som köpt pyjamasen i alla fall... :-) Fast jag tycker att elefanterna på den är hemskt söta. Har ju för övrigt en LO på temat rosa i huvudet, men jag har inte kommit längre än till tanken med den. Jag tycker Alva ser sååå konstig ut i rosa och i kläder med små spetsar osv... det är liksom inte min bebis då... =)

njuter

Sen har jag dekorerat en chipboardbokstav till
SWE Scrapbook. Målade med akrylfärg och använde krackeleringsmedium - superlätt att använda och en klar favorit.

chipboard

Sen har jag ju pysslat med lite andra saker som jag inte fått visa tidigare, eftersom jag sökte till Minneskattens DT. :-) Och det är verkligen med spänning och glädje jag ser fram mot uppdraget! Tack igen Mikia! *dansar en glad liten dans* Jag gjorde bland annat den här lilla asken för hemlisar. I ansökan ingick att man skulle göra något som handlade om varför man ville vara med i ett DT och just det blev min första hemlis... :-)

Hemliga lådan 4 bilder

hemlis 1 fram o bak

Och så gjorde jag den här LO:n, där det mesta av materialet finns att köpa hos Minneskatten. Den handlar om att jag inte varit mycket till rolig mamma för Linus på bra länge nu...

Lär mig leka

Texten lyder:
Vilken hemsk insikt – jag är usel på att leka! Under alldeles för lång tid har jag ständigt haft någon ursäkt att ta det lugnt och stå brevid. Jag var gravid, jag fick ont i ryggen, jag var klumpig och stor. Hugo dog, jag var nysnittad, i chock, i sorg, utan kraft. Jag blev gravid igen, illamående, dödstrött, ömtåligare än ömtåligast, på sjukhus. Alva föddes och jag var återigen nysnittad och öm och bräcklig.  Din förvånade och väldigt glada min när jag nyligen lyfte upp dig på riktigt för första gången på många, många månader fick mig att förstå lite mer av hur du påverkats av den långa tiden med en mamma som inte kan, inte får, inte orkar...  Och nu den här insikten om leken på lekplatsen. Jag är van att stå brevid. Jag tittar på dig när du klättrar upp i klätterställningen och åker rutschkana ned. Har jag ens varit uppe i klätterställningen någon gång? Det är verkligen på tiden... Jag måste börja klättra och åka kana! Jag är inte ömtålig längre. Vill du lära mig att leka Linus?  Bild 16/7-06

Text 17/7-06

Och den här LOn har jag bestämt inte visat någonstans tidigare heller. Den scrappade jag när jag var på sjukhuset i våras, rätt så inspirerad av Ali Edwards.

första cykeltur

Det var väl allt för idag... :-)
 


Kommentarer
Postat av: Emma

Helt klart imponerad av allt du pysslat ihop, gripande text till "Lär mig leka"! Hemlisasken är bara för söt! Grattis till DT uppdraget!

Postat av: Lilo

GRATTIS Anna!!! =)))) Vad glad jag blev nu!
Du... sötisbebis passar utmärkt i rosa! Klart hon ska ha det! ;) Dina texter är så gripande och fina jämt!!!

2006-08-31 @ 22:41:26
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Mysmasken

Men GUD så mycket underbart!
Tror att det är för att du är van att ha pojkbebisar som det rosa inte passar i ditt huvud, för Alva är MYCKET söt i rosa!
Bara ÄLSKAR din hemlislåda. GRATTIS till DT!
Sen tyckte jag mycket om journalingen på "Lär mig leka". Du är en stor inpsirationskälla.
Kram

2006-09-01 @ 01:56:16
URL: http://www.mysmasken.se
Postat av: Therese

Grattis till DT uppdraget! Den lilla asken är sååå fin!
Kramar

Postat av: Ulrika

Oj vad mycket fint på en gång!!

Jag har ju tjuvkikat men nu när jag läser texten till "lär mig leka" så blir den ju bara ännu finare! Älskar dina ärliga texter!

Och jag förstår dig när det gäller rosa, vi får väl se om jag får en flicka hur det blir :-)

2006-09-01 @ 16:07:00
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: Lindzi

Roligt att få titta på allt ditt fina. Blev golvad av Leka-LOn!! Så himla charmigt med lilla lådan. STORT GRATTIS!

2006-09-01 @ 20:40:21
URL: http://lindzi.blogg.se
Postat av: Zarah

Vad kan man säga?
WOW!!!

2006-09-01 @ 22:59:18
URL: http://zarischka.blogspot.com/
Postat av: Anna

SÅ mycket underbart som kommer från dina händer och din skalle Anna. Lådan var ju bara sååå mysig och Alva layouten är helt ljuvlig. Leka layouten är så fin text till och allvarlig på samma gång. Cykellayouten är snygg.

Kramen Anna

2006-09-04 @ 19:42:38
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Sanna - liljan_

Många, många Grattis till din DTplats! Det ska bli så roligt att följa dig lite extra! :-D
Så många fina layouter du har gjort, och hemlisasken - bara såååå läcker!! Min favvis blev Lär mig leka! Jag tycker så mycket om dina texter, de är precis som Ulrika skrev, så ärliga!
kraam

2006-09-05 @ 12:25:15
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: Malin

Grattis till DT-platsen, det var du värd! Vilka UNDERBARA saker du gjort!

2006-09-05 @ 14:20:01
URL: http://epona.blogg.se
Postat av: Tina

Blev rörd av din vackra text till "Lär mig leka", så fint skrivet! Som peppning kan jag säga att ju mer man flamsar och leker, desto lättare blir det - det är verkligen en sak som går att träna upp! :-) Grattis till DT-platsen, du gör så fina alster!

2006-09-06 @ 08:50:02
URL: http://tinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback