Jag har scrappat!

Jag borde ägna varje ledig sekund åt att röja och städa här hemma (för den dag vi hittar vårt hus och det blir dags att ha visning på den här lägenheten blir det rätt mycket att göra...) men idag tog jag paus och scrappade istället och det får mig att må SÅ bra! :-)

Det har varit lite trögt med scrappingen ett tag och tidsbristen gör att jag inte orkar göra så avancerade LOs eller använda så mycket dekorationer, för det är så besvärligt att dra fram för mycket saker som sen måste plockas undan (scrappar ju vid köksbordet). Så idag bestämde jag mig för att det inte gör något och att jag skulle scrappa snabbt och inte tänka så mycket och strunta i om det blev lite tokigt eller om det skulle bli annorlunda om jag funderade i en halvtimme till... och det var så skoj att bara scrappa på och jag kan inte tänka mig att jag någonsin gjort tre LOs så här snabbt någon gång förut. Det hjälper ju till att de är i lettersize också förstås. Är himlans nöjd med det formatet!

Först ett foto som togs när vi precis kommit hem med Alva första gången.

äntligen hemma

bazzill, KI memories-papper, knappar från autumn leaves, font CK love life, fluid chalk, zig writer


Och så ett foto från sjukhuset, precis innan hemfärden.

På väg hem

bazzill och papper från KI Memories, autumn leaves + något jag glömt (blomman och ena cirkeln), band från We R Memory keepers, font: CK Evie (har fyllt i med ljusblå akvarellpenna), zig writer

Och så ett foto på Alva som jag lekt lite i photoshop med. Tycker det är svårt att få till det snyggt med penslarna men det är väl bara till att öva lite mer...
Vacker

Pappre och band från basic grey, chipboardgrejen är målad med vit akrylfäg och så har jag stämplat med en stämpel från MM magnetic stamps ornaments. Rubriken är QK studio skinnimini: målade med vit akrylfärg, klistrade dit bokstäver, målade blått och tog bort bokstäverna.

Japp, undrar när jag får en sån här scrapdag igen nästa gång?





Kommentarer
Postat av: Laila

Åh, kan du inte skicka hit lite inspiration...? Har världens scrapblock!
Jag bara älskar den mittersta av LOsarna du gjort! Den är så otroligt vacker i färgerna. För att inte tala om kortet! ;-)
Ska bli spännande att se dig som designer på swescrap.

2006-08-17 @ 16:19:19
Postat av: Anna

Hmmm så fina Anna!! Önskar jag kunde få lite scrapro här hemma. Måste bara ta mig igenom ett par vänners bröllop först.

Postat av: Ulrika

Wow vilka layouter! Sååå härliga foton på Alva!

2006-08-17 @ 19:46:02
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: Monica

Älskar dina sidor, Anna! Den nedersta på Alva är urbra, speciellt titeln. Lycka till med husletandet. Och du, köp inte ett hus från 70-talet om ni inte har en massa tid och pengar! Hahaha! Fast de är så klart väldigt välplanerade för det mesta.

2006-08-18 @ 00:55:59
Postat av: Mysmasken

Åhhh så kreativ du varit! Avundsjuk.
Tänk om jag kunde spruta ur mig LOs sådär *drömmer*
Väldigt fina allihop!

2006-08-18 @ 01:32:18
URL: http://www.mysmasken.se
Postat av: Lilo

Underbara sidor Anna!!! Härligt att du gav dig själv lite scraptid. =)

2006-08-18 @ 18:37:55
URL: http://liloscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback