Trodde jag att jag skulle ha mycket tid...

...när jag och Alva blev hemma själva...? På ett sätt har jag ju naturligtvis det, men timmarna svischar ändå förbi ruggigt snabbt och med alla blöjbyten, amningar, tvättmaskiner, diskmaskiner och vad det nu är som sysselsätter mig (just ja, det är friidrotts-EM på tv också) så blir det inte så mycket lugn pysseltid över i alla fall.

Men jag har i alla fall lyckats göra klart en LO som legat länge nu. Det är en dubbel full med Linusprat från en av sommarens bilresor. Han sa så mycket skojiga saker att jag började anteckna vad han sa och även om allt inte just  r o l i g t  så blev det till sist ett ganska bra dokument för att beskriva hur Linus pratar just nu. För pratar det gör han - oavbrutet... :-)

Sidan två blev lite av en nödlösning eftersom det blev fullt på sid 1, så den är jag  inte så  nöjd med, men jag orkar som vanligt inte göra om och det är ju ändå textlapparna och orden som är det viktiga.

åka bil 1

Det är väl egentligen inte av intresse för någon annan än oss, men här är texterna:

Var är vi nu? I Grebo.
Var är vi nu? I Grebo.
Var är vi nu? I Grebo.
Igen?
Nej, fortfarande.

Jag såg några bruna kor med horn. Som äter sån't brunt gräs.

Nu hörs det inget. (håller för öronen)

Vi får inte köra på de som bygger klart bilvägen.
Titta jag såg en till grävskopa.
Är det en gubbe där i? (i en annan grävskopa)

Det regnar.
Kommer det vattenpölar från regnet?
Regnar det? Nej.
Men jag vill vara i regn!
Jag vill ha regn!

Finns det några fler ladugårdar?
Finns det några mera kor här?
De har stoppat huvudet i gräset och börjat tugga på jorden. (kossorna)

åka bil 2

Ser du mig här ute mamma? (när jag fotograferar)

Titta pappa de gräver!
De bygger en väg!

Jag vill se på Meckar Micke när ja gkommer hem.

Nu har vi åkt SÅ långt!
Mamma nu är vi i Strängnäs.

Jag såg en katt förbi!

Jag vill ha hallonkakakex!
Vill ni ha lite smultron med kex?
Jag menar det gröna.

Jag vill till farmor. (när vi nästan är hemma)
Jag vill åka till farmor.

Papprena är bazzill och KI Memories. Har också använt foamstamps Misunderstood och QK stiletto.

Angående husvisningen så var det spännande... vi får se vad som händer nu... :-)

Kommentarer
Postat av: Ejris

var så nyfiken på vad han sa var tvunge o kika in;)

Helt underbart=)

Postat av: Sanna - liljan_

Så roligt att få läsa och se din layout, såå fin!
Väntar nyfiket på vidare rapport om husvisningen!

Du anar inte hur ditt kort värmde, jag har varit så glad hela dagen. TACK! kraam

2006-08-08 @ 19:13:45
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: Mysmasken

Jattefin LO! Jattekul att lasa om allt Linus babbel :)
Kram

2006-08-08 @ 19:33:19
URL: http://www.mysmasken.se
Postat av: ÅsaF

Wow så snygg dubbel Anna!!! Jättekul att du skrivit ner och tagit med Linus prat! :-) Kram!

2006-08-08 @ 21:00:13
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: tanja

Underbar LO! Vad kul att du antecknade babblet för ofta har man ju glömt bort vad som sagts när man väl får tid att scrappa.

Kram

2006-08-08 @ 22:08:29
URL: http://sakerattminnas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback