Blandat pladder...

Jag har inte skrivit på länge och det beror väl både på att det varit fullt upp, att jag inte hunnit pyssla nästan något och att det är lite allmänt stopp på ordflödet... Vi hade en mysig jul men det blir bra när Alva blir lite större för hon tyckte inte riktigt om att vara bortrest. Fortfarande är kvällarna också extremt krångliga, så vi är rätt så trötta och konstaterar ungefär var tredje kväll att "det här går inte längre" men vi vet inte vad vi ska hitta på för att lösa problemet. Väldigt mammig är hon också, så någon annan än Johan kan absolut inte ta henne när hon inte är på humör för det resulterar bara i totalt gallskrik... Linus tyckte i alla fall att det var extremt spännande att träffa tomten och han är "öppningsexpert" och hjälpte såklart oss alla att öppna våra julklappar. =)

Lägenheten ligger ute på nätet nu och vi ska ha visning om tre veckor. Storstädningen här hemma har inte riktigt kommit igång (under fotograferingen var det rätt mycket som var "bakom kameran" så att säga, så det finns mycket att göra...) men vi har tänkt att vi har hela nästa vecka på oss också och sen får jag väl fortsätta när Johan börjar jobba igen. Igår ringde dock mäklaren och sa att det fanns de som var intresserade av att komma och titta redan nästa vecka eftersom de inte har möjlighet att vara med på den ordinarie visningen. Himmel och pannkaka vilken stressattack det orsakade!

Ändå blir inget gjort för igår träffade vi de delar av min familj som befinner sig här i landet nu över jul och idag har dagen börjat med att Linus kräktes och att Johan hade en förskräcklig huvudvärk. Linus har piggnat till och det var mest vatten han fick upp, så vi hoppas att han mest var tom i magen efter att ha ätit riktigt dåligt igår. Och så blev det kanske inte så bra när han snabbt drack upp ett stort glas vatten. Han åt både yoghurt och smörgås till frukost sen och verkar helt ok nu, så det verkar inte vara någon magsjuka i alla fall. Faktum är att Linus fortfarande aldrig varit magsjuk trots 2 år på dagis, så jag fortsätter att hoppas att vi har den där genvarianten som gör att man inte är mottaglig... =)

Den här delen av lägenheten fotograferade vi inte till presentationen på nätet:
lägenheten

Japp, där har jag mina scrapsaker, blandat med en massa viktiga papper och allt möjligt skräp! Pust... Hur ska jag få ordning på det där till på torsdag? Bordet som syns i kanten är vårt köksbord och det är nog en väldigt bra idé att försöka få ordning här eftersom det både ser trångt och tråkigt ut som det är nu... Det står en mappvagn inträngd bakom bordet också och det finns verkligen ingen plats att göra av allt egentligen. Lösningen måste vara att först och främst slänga allt SKRÄP och att sen försöka organisera det kvarvarande och till sist helt enkelt bara packa undan överflödet tillfälligt under visningen. Det är så lätt att fastna i detaljer bara, som drar ut på tiden och inte är värda att fixa nu egentligen. Himmel vad jag längtar efter mitt scraprum! Bara att kunna ha saker framme och att kunna pyssla lite då och då utan att behöva ägna en halvtimme åt att plocka undan och lika länge åt att leta efter vad det nu var jag ville använda, varje gång... vilken dröm!

Jaja, jag tänkte visa den där hemska bilden på röran bara för att sporra mig själv ännu mer. Jag ska väl förhoppningsvis kunna visa ett schysst resultat när vi fått lite ordning.

Men det där med visning... förutom att vi ska städa och fixa så ska vi ju utrymma och ta med oss både barn och katter... Jag hoppas att vi inte behöver göra det så många gånger, utan att de flesta intresserade faktiskt kan komma på den vanliga visningen!

Imorgon är det visst nyårsafton sägs det, men jag tror inte det blir så glittrigt och glamoröst här hos oss. Vi får väl se hur det blir med sjukdomar och sånt. Men så är det Alvas sömn också... hon sover ju inte på kvällarna och antingen är hon vaken och skriker eller så är jag med henne i sovrummet i flera timmar. Somnar hon och jag går upp sover hon oftast en halvtimme och sen är eländet igång igen. Det får liksom inte plats någon trerättersmiddag och en massa glada skålar mitt i det där...

Men något väldigt roligt mitt i allt gnäll.... min layout med julbarnen blev utvald att visas i Lifetime Moments veckobrev! Jag är så stolt så jag nästan spricker och det drog verkligen upp mina mungipor rejält! :-)

Undrar om någon orkade läsa ända hit? ;-)

GOTT NYTT ÅR till er alla!


Kommentarer
Postat av: Lina

jadå! Jag orkade läsa ;)
Låter spännande med visningen, kan tänka mig att det kommer bli så himla skönt när allt är klart.
Elias har oxå klarat sig ifrån magsjuka än så länge *peppar peppar*.
Du ska vara superstolt över din LO Anna! Du är verkligen duktig och inspirerar som bara den!
kram o gott nytt år!

Postat av: Ulrika

Även jag läste, såklart :-) Lider med er med städningen, det är verkligen hemskt trist. Men det känns otroligt skönt när det är klart, jag lovar ;-)

Håller en tumme för att både Js huvudvärk och Ls eventuella magsjuka redan har gått över. Inget kul om de dessutom blir sjuka när det är så mycket att göra. Stor kram!

2006-12-30 @ 14:57:50
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag gjorde det!!

Var vattnet kallt när L drack det? I så fall kan det beror på det. Vi får hoppas att det var så.
Städråd kan jag inte ge dig. Har ett scraprumm som ser ut som hej kom hjölp mig att dö!!

Har ni kört 5 minuters metoden på A? Gör det och ger inte upp!

Gott Scrapp År!

Nyårskramen Anna

2006-12-30 @ 23:21:24
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Therese

Gott Nytt år önskar jag dig och din familj.
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback