Puts och pust...

Japp, här städar vi så mycket vi orkar fast putsat fönster har jag inte gjort sedan i lördags. Det går i alla fall framåt här hemma men lite för långsamt för att jag ska känna mig riktigt nöjd. Och den som skrev på rengöringsmedlet att kalkavlagringar och smuts försvinner utan att man behöver gnugga kunde gärna få komma hit och icke-gnugga bort våra envisa fläckar... ;-)

Jag tänkte visa en liten bild på Linus från luciaframträdandet. Han höll så fint i en pepparkaksflickas hand under hela sångstunden. :-)

tomteL

Han ser nästan lite rädd ut... och det var nog både roligt och lite läskigt alltihop.  Han lyste i alla fall upp ordentligt när de precis kommit in och han fick syn på mig och sen på sin pappa och Alva bland alla föräldrarna. Och även om han plötsligt sa "sitta i mammas knä" när det blev tyst efter en sång så stod han faktiskt kvar tills det var klart och han sjöng med så fint hela tiden. Jag tror att han hade fått syn på att en av de minsta flickorna hade blivit ledsen och just satt sig i sin mammas knä istället för att stå kvar bland barnen, när han sa det där... Vi fick inte fotografera under framträdandet, utan det var fotostund efteråt och ett liknande blixtregn har jag sällan skådat, så de stackars barnen blev nog lite chockade... :-)

Kommentarer
Postat av: emelie

så gulligt foto!

Postat av: Ulrika

Å vad söt han är! Och idag fick vi minsann ett kort med två tomte"nissar", helt underbart både kortet och fotot, tack!

Och ja, chipboarden på mammarazzi-LOn är från Bazzill, har köpt svart och vit hos Lifetime :-)

2006-12-18 @ 20:37:42
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: Karin B

En så söt tomtenisse!

2006-12-19 @ 13:20:28
URL: http://blogg.brandin.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback