Lådbilslandet och ett litet kort...

Igår gjorde vi en utflykt till lådbilslandet i Nykvarn, ungefär en halvtimmes bilfärd hemifrån. Där får barn mellan 2 och 10 år köra både traktorer och bilar av alla möjliga slag och det var faktiskt en himla kul grej - både för den koncentrerade föraren och för föräldrarna som fick nöja sig med att vara publik... Jag blev grymt imponerad över hur snabbt Linus lärde sig att gasa och styra och det krockades inte alls lika mycket som jag förväntat mig. :-)

Vi började bland traktorerna, där det inte fanns några vägar och var lite lugnare.

traktor

Men sen vågade vi oss över till de stora vägarna och då blev det polisbil istället... Linus körde sedan också brandbil och en annan liten bil.

polislådbil

Det var helt klart en utflykt som kommer att göras om! Återigen hurra för digitalkameran förresten! Jag tog nästan 200 foton... (!) och det behövdes tyvärr nästan, för det var rätt många som blev kassa... Jag  försöker lära mig att slänga rätt många efter att ha laddat över dem till datorn, men det går sådär. ;-)

Ett enkelt litet kort är det enda pyssel jag lyckats göra sedan cybercropen och nu känner jag hur pysselabstinensen ökar för var dag som går. Varför är det så starkt beroendeframkallande? Jag har ett halvfärdigt kort som jag ska ge bort på lördag på gång också, så det bör ju bli klart senast imorgon... men nu längtar jag efter att  S C R A P P A !

ville bara säga...

Papper från basic grey och cirklarna är utklippta ur ett papper från samma serie som de andra (lollipop shoppe?). Har provat mina nya studio skinnimini för första gången. :-) Stämpeln är från Magnolia förresten, det har jag kanske glömt att skriva tidigare?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilket paradis att få köra runt på bilar och traktorer - Hugo hade älskat det!!!

Postat av: Jenny Li

Hej! Nu är ju Linus äldre än min Elias, men jag har funderat på det där - funkar Lådbilslandet verkligen för en 2-åring? Vad tror du som nyss varit där med en nästan-tre-åring? Vore kul att åka nånstans för E's skull, där han får ha riktigt buskul och känna sig i centrum - men det är ju rätt dyrt att gå in, om han sen bara står i ett hörn och inte förstår hur det funkar eller vågar vara med... (Sen är alla barn olika, inser jag också, såklart!)

Visst är man bra på att ta tusen kort - fast egentligen... de där få riktigt bra bilderna räcker ju LÅNGA VÄGAR, hur ofta scrappar man 20 bilder från samma tillfälle egentligen? 2-4 bilder från en speciell dag är ofta fullt tillräckligt - tycker jag. (Som har en snart sprängfull hårddisk med bilder, och ändå bara haft digitalkamera sen mars 2005...! Men i TEORIN, räcker ett fåtal bilder rätt länge...! *s*)

2006-07-21 @ 20:14:13
URL: http://himmelochord.livejournal.com
Postat av: Jenny Li

Ajdå - sorry, DRYGT-tre-åring ser jag ju nu i scrappiz-tråden om lydiga barn. Stora grabben juh, tror jag det att han hade kul med lådbilarna! :o)

2006-07-21 @ 20:16:28
URL: http://himmelochord.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback