Nya saker för Minneskatten

Jag har fått prova roliga metallark från EK Success för Minneskatten och det finns nog ungefär hur mycket som helst att hitta på med dem. Hela min lilla text kan ni läsa här men några smakprov är t.ex. en gran där jag klippt ut tre olika trianglar och sen klippt fransar i dem

guldgran

och ett julkort med stämplade och utklippta julkulor (stämpel från Magnolia och pappret och röda paper frills finns hos Minneskatten).

julkulor

Jag har också använt metallen till fotomatta på en layout. Jag skrynklade till en bit av ett svart metallark och klippte lite jack i kanterna här och där. Både metallen och fotot är fästa med tjocka gluedots för att få 3D-känsla på alltihop.

lycka

Papper från bazzill och Doodlebug finns också hos Minneskatten. De små "fastenergrejorna" är utstansade med QK ur metallen. Det orange vid fotot och dekorationerna på bokstäverna är paper frills från Doodlebug.

Till sist en sommar-LO så här när julen närmar sig. Lite tokig och knasig blev den allt... :-)

sommar

Papper från bazzill och doodlebug, paper frills, floss från Karen Foster, blomma från heidi swapp, fluid chalk. Rubriken har jag skrivit ut på datorn och sen klippt och skurit ut.

Ikväll eller imorgon fm kommer jag troligen att betätta en (icke scrapbooking-relaterad) hemlis här i bloggen... Det är så många som har viskat om hemlisar hit och dit hela hösten tycker jag, så då kan väl jag också få vara lite så där jobbigt hemlighetsfull...?! ;-) Fast jag tänker ju inte vara det så länge, utan berättar ganska snart... :-)


Kommentarer
Postat av: Lindzi

Jättefina reklam Anna! Jag blir väldigt sugen på frillsen. Hoppas din hemlis har med hus att göra ;-) Kram!

Postat av: Lilo

Wow! Vad mycket fint du skapat Anna!!!!

2006-11-29 @ 22:00:18
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Monica

Men fram med hemlisen nu då! :-) Tack för inspirationskicken från en totalt oinspirerad tröttmupp... Kram!

2006-11-29 @ 22:12:24
URL: http://monnah.blogsome.com/
Postat av: Mysmasken

*vill veta*
En fjärde liiten på väg?
Eller hus?
Du måste berätta!

ÄLSKAR fotot på dig och Alva, hur sött var inte det?
Gillar LOn på Linus, papprena passar så fint i färgerna.
Kram.

2006-11-30 @ 03:57:11
URL: http://www.mysmasken.se
Postat av: ÅsaF

Läckra alster!! Gillar din gran skarpt! :-)

2006-11-30 @ 15:28:29
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Ulrika

Å vad mycket fint du gjort Anna! (NU har jag vaknat och sett att de laddats upp både här och hos Minneskatten...) Otroligt vad mycket kul du kom på att göra med metallarken och layouterna är jättefina, sommar blev en favorit!

2006-12-02 @ 13:17:36
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback