12 bilder den 12:e

Jag har lekt ihop en layout med 12 små bilder från den 12: oktober. Jag tror att det började som en utmaning i Cathy Zielskes blogg (som nu är nedlagd, tillfälligt eller för alltid, snyft...) och nu finns det en utmaning på Scrappiz som går ut på samma sak - att dokumentera den 12:e i en månad med 12 bilder. Mitt första tips till den som vill göra en sån här sida är att faktiskt använda 12 bilder och inte bara 9... *himla med ögonen* Nu blev det ju ganska bra att klicka in några extra bilder utöver de 9 i hörnet, men jag blev lite förvånad när jag insåg mitt misstag. Får man skylla precis allt på amningshjärna, eller? De 9 bilderna och allt det gröna och texten är utskrivna på vit bazzill. Sen har jag skrivit ut 4 småbilder på riktigt fotopapper och pluppat dit. Att det blev just bilden på Alva som blev på riktigt fotopapper och som fick vit ram är mest en slump, och för att den bilden var så gosig, men designmässigt skulle det väl varit fokus på bilden i mitten, med kalendern på kanske...  "Swirlarna" är penslar designade av Rhonna Farrer.

12 bilder

Apropå gårdagens inlägg så är det nog lite bättre idag i alla fall, men jag känner att de dåliga dagarna gärna verkar komma några på en gång och inte bara en i taget, tyvärr... har liksom inte så mycket ork som jag skulle önska... men det går väl upp och ned...

Kommentarer
Postat av: emelie

den är jättesnygg. och hade du inte berättat om diss "misstag" hade jag aldrig trott det. jag tyckte redan när jag såg den på scrappiz att du hade placerat korten så fräckt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback