Cybercropsalster....

Först måste jag säga tusen tack för era snälla ord efter mitt förra inlägg. Jag känner mig lite piggare idag, men så har jag ju några timmars lugn framför mig nu eftersom det är en måndag-onsdag-fredag-vecka på dagis. Jag ska försöka ladda ordentligt (hur man nu gör det?) så att vi får en bra eftermiddag och en bra dag imorgon. Grejen med 3,5-åringar är ju att de är alldeles fantastiska om man bara orkar... Linus pratar och funderar så mycket och det går att ha så himla roligt tillsammans med honom. Men orkar man inte så blir det bara stök och bråk av alltihop... och det känns så onödigt. (Ok, lite bråk och trots är nog alldeles nödvändigt och man måste inte vara "perfekt" bara för att man är mamma, men ändå. Det är ju bättre om de glada stunderna överväger...)

Jag blev ganska besviken på min insats i helgens cybercrop, för jag hade tänkt att jag skulle få mycket mer gjort. Hur jag tänkte då vet jag dock inte riktigt... för utifrån förutsättningarna så var det nog inte så tokigt med två layouter och ett kort ändå.

höjdhoppsstjärna
Den här sidan var till en tävling där man skulle ha med en eller flera stjärnor. Jag är jättenöjd med min stora stjärna med text i, men rätt sur på "höjdhoppstiteln"... Var på väg att måla om den flera gånger men kunde inte komma på i vilken färg. Fick förslaget mörkare beige på Scrappiz och det kanske hade varit ganska bra. Men jag var mer inne på röd eller blå förut och det var nog tur att jag aldrig gjorde allvar av det i alla fall...

kramas
Den här sidan var till en färgutmaning, där färgerna orange, grön, brun och beige skulle dominera. Jag är väldans förälskad i de stora chipboardfigurerna från fancy pants!

88643-118
Till sist ett ganska enkelt kort som jag gjorde efter en skiss. Skorna (stämpel från Magnolia) är utklippta och monterade med 3D-kuddar. Cirkeltexten har jag gjort mha WordArt i Word och fonten är CK Elsie.


Kommentarer
Postat av: emelie

jag tycker layouterna blev jättefina. gillar stjärnan och hur du har fångat honom i hela hoppet. hoppas du får en bra vecka.

Postat av: ÅsaF

Underbara alster du knåpat ihop i helgen!! Du är så duktig på att dokumentera glädje-ämnena i vardagen! Kram Åsa

2006-10-30 @ 15:45:02
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Ulrika

Wow vilka fina! Älskar älskar älskar stjärnan! Vill också göra sådär med text!

2006-10-31 @ 11:18:39
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback