Lite jul och annat...

Jag hann fantastiskt nog med att göra ett par kort i helgen. Sjuka barn kan ju ibland göra tillvaron lugnare än vanligt, till exempel i lördags när Linus låg i soffan med ganska hög feber hela dagen. Nu är han fortfarande sjuk men i princip lika pigg som vanligt, och det ger ju inte lika mycket pysseltid... ;-)

Jag fick i alla fall till ett par kort med de fina stämplarna från Magnolias månadspaket! Här är både bokstäverna och de stansade stjärnorna målade med en gul twinlings, så de glittrar fint. Stjärnorna sitter på 3D-kuddar. Och pappret är från Cherry Arte (?).

hängande julkort

Och så föll jag pladask för fernstansen som jag köpte efter förra årets ferninvasion, men i princip inte hann med att använda alls...! Den är ju verkligen underbar! :-)

julkort m fern

Linda Muhr kom med en utmaning idag, där man skulle göra kort utan ritade sömmar och chalk. Som man kan se ovan så är det inte direkt så jag brukar göra...  (Jag kan ju samtidigt passa på att tacka Linda för all inspiration hon bjuder på. ;-) Och om jag nämner henne måste jag ju tacka Lindzi också, som gör så många fantastiskt fina kort (och LOs)! ) Jag försökte hur som helst med utmaningen och det var som väntat nästan omöjligt. Lite prickar var jag bara TVUNGEN att rita dit och det är väl nästan som stygn är jag rädd...
grattis på staket

Jag får prova igen en annan gång... ;-)

Det är så kul, kul, kul att göra kort...! Men jag har gjort några som blivit riktigt fula också... och det är ju supertrist att upptäcka efter ganska lång stunds pysslande att det inte alls blev som man tänkt sig. Kanske ska samla ihop till ett "misslyckade kort-inlägg" här i bloggen så småningom. ;-) En insikt är att det ofta är när jag försöker mig på något för komplicerat upplägg som det blir knas. Enkelt, med motivet i mitten och hyggligt symmetriska dekorationer, då är det störst chans att det blir ok.

Kommentarer
Postat av: Lina

underbara kort Anna!
har dock svårt att tänka mig att du kan ha gjort några misslyckade! :)

Postat av: Jenny

Du e ju bara för go =)
Dina kort är alldeles fantastiska - med eller utan prickar.

2006-10-23 @ 22:05:08
URL: http://jennysandberg.blogg.se
Postat av: Sanna - liljan_

Åhh Anna! Du är sååå duktig på att göra kort!
Jag blir alltid så glad när jag ser dina underbara alster! kram

2006-10-24 @ 08:13:15
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: Zarah

Är dte okej om jag bara sitter här och dyrkar dig?! SÅÅÅÅ fantastiska kort!

2006-10-24 @ 11:21:49
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Annika E

Men så ljuvliga julkort!! Precis den inspirationen jag behövde! Tack! Kramis!

2006-10-24 @ 11:27:43
URL: http://www.mammelooni.blogspot.com
Postat av: Monica

Superduperfina kort. Vilken kortmakare det har blivit av dig!!!

2006-10-24 @ 19:04:41
URL: http://monnah.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback