Hemma igen...!

Jag kom hem framåt 23 igår kväll, totalt supertrött men glad efter en jättebra helg i Helsingborg. Familjen här hemma har såklart klarat sig jättebra. De två nätterna jag var borta började med en rätt jobbig variant där både Alva och Linus var vakna en hel del och framför allt Alva var skitarg... men andra natten var Alva riktigt lugn och natten till idag sov hon hela natten i sin egen säng (jag kunde däremot inte sova speciellt bra eftersom det kändes så konstigt att hon sov inne hos sig...)! Johan var inne och klappade lite på henne en gång när hon vaknade, men i övrigt sov hon mellan 19 och 06. Helt otroligt.

Just nu är allt lite knasigt för det märks att min frånvaro och mitt uppdykande idag har förvirrat Alva en del. Till att börja med var hon nästan lite blyg för mig och ville inte släppa Johan utom synhåll (så som hon brukar vara med mig i vanliga fall) och nu när det gått en massa timmar vill hon bli konstant buren av mig (i alla fall duger inget annat om jag är i närheten). Vi bestämde oss för att sluta med amningen nu när det ändå blivit ett uppehåll på ett par dagar och det är som att Alva känner att det är något som saknas men som att hon inte riktigt kommer på vad det är...

Hur som helst - jag har haft en jättekul helg där jag träffat sååå många trevliga och roliga människor och jag är verkligen scrapinspirerad nu! 
Åsa har skrivit en så himla bra sammanfattning av alltihop och vi var ju i samma grupp på kurserna också, så kika in där och läs om alltihop! :-)

Bilder på projekten kommer säkert här så småningom... :-) men det är inget som är helt klart än. Under scrapträffen på lördagskvällen fick jag till 2 layouter men båda är bara näääästan helt färdiga eftersom jag saknade lite pryttlar som inte fått följa med i packningen.

Jag hinner inte skriva mer nu... hoppas ni har en jättebra Valborgsmässoafton!

Kommentarer
Postat av: emelie

så kul nir verklar ha haft! och skönt att det gick så bra hemma. det blir till att åka bort fler gånger då anna så alva snart sover hela natten själv :-) kram

Postat av: Emma

Nämen vad kul att det har gått så bra med Alvas sömn!! Tack för trevligt besök och sällskap på eventet. Hoppas vi kan ses igen senare i sommar.
Kram!!

2007-04-30 @ 17:19:56
URL: http://emmascrappare.blogspot.com
Postat av: ÅsaF

Tack för i helgen Anna!! Det var sååå roligt att äntligen få träffa dig! :-) Hoppas det fortsätter smidigt med sömn och mat för er nu. Kram Åsa

2007-05-01 @ 10:27:40
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Ellinor

Instämmer med Åsa! Jättekul att äntligen träffas :) Håller tummarna att det går fint med Alvas sömn nu. Kram

2007-05-01 @ 20:40:02
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com/
Postat av: Annika W

Skönt att höra att du också kom hem bra! Vi skyndade iväg till Uppsalatåget, lite ont om tid, men U-tåget var också försenat pga - just det - personalbrist!! Det var en trevlig men hastig pratstund! Hoppas det kan bli fler nu framöver, det är ju inte sååå långt till Strängnäs...
Kram!

2007-05-02 @ 20:48:58
URL: http://annikaskreativasida.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback