Trött på saker som inte funkar...

Jag köpte en ny mobiltelefon i november, efter att ha haft min gamla i över 6 år. Efter ca 2 månader gick den nya plötsligt inte att ladda utan det stod bara "local mode" på displayen. Jag lämnade in den och fick tillbaka den först efter 3 veckor. Det gick inte att lista ut vad de hade gjort med den, men den funkade igen i alla fall. Nu skulle jag ladda den nyss och vad händer - jo "local mode" såklart. Så j***a irriterande. Undrar om jag kan få dem att ge mig en ny telefon, för den här är ju uppenbarligen inte som den ska och de verkar inte veta vad de ska göra för att laga den heller. Jag är inte så sugen på att skicka iväg den i flera veckor igen, men jag antar att jag inte har något val. Krånglar en pryl FÖR mycket är väl säljaren skyldig att ersätta den (?), men de får säkert försöka reparera den flera gånger innan de har den skyldigheten. Ska kanske surfa in på Konsumentverket innan jag beger mig till butiken... Typiskt sänkahumöret-händelse, hur som helst...  :-(

Jag tror jag behöver surfa in på
Lyckotjut och se om jag kan bli lite glad...

Kommentarer
Postat av: Zarah

Blä för dumma telefoner!

Men hos oss hittar du säkert nåt glädjande. Hoppas jag!
Glad fortsatt påsk på dig!

Postat av: Catharina

Suck, vad jobbigt! Men du borde väl kunna hävda "fabrikationsfel" och "producentansvar"? Lycka till! Och Glad Påsk!

2007-04-08 @ 19:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback