Det kommer att göra ont imorgon...

Japp, jag har nämligen varit och tränat idag. För första gången på över 5 år. Sanslöst... Jag har inga jätteambitioner och började väldigt försiktigt, men oj vad det börjar kännas tungt i armarna och jag undrar om jag ens kommer att få upp dem till tangentbordshöjd imorgon...?

Jag vill helst gå på pass, typ aerobics och step och sånt. Då har jag tillräckligt mycket att koncentrera mig på för att orka ta i lite. Nu passar det dock bäst att jag tränar lite på eftermiddagen direkt efter jobbet, eftersom jag jobbar 50% så då fick det bli lite styrketräning till att börja med. Jag behöver ju allt - styrka, kondition, rubbet. Bara att värma upp blir ju som ett mindre konditionspass jämfört med hur lite jag rört mig de senaste åren. =) Ok att barnen gör att tillvaron är rörligare än den hade varit annars, men ändå. Ingen RIKTIG träning på över 5 år...

Jag får hoppas att jag kan komma in i en vana, så att jag fixar att klämma in ett träningspass här och där även när tillvaron tjockar ihop sig när jag går upp i arbetstid.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Heja Anna! Du är skitduktig som går och tränar, kram!

Postat av: Monica

Vad skönt för dig! Du kommer jättesnart att märka skillnad om du inte tar ut dig nu i början. Tre gånger i veckan är bra och powerwalk är inte att förakta då det gäller att få upp kondisen. Heja dig!

2007-08-23 @ 23:45:58
URL: http://monnah.blogsome.com
Postat av: ylva

superduktigt :)! och du... de senaste layouterna är jättefina allihop! man vet ju inte om man ska skratta eller gråta, bara för att de är så himla vackra,fina, glada och ledsamma på en gång.

2007-08-24 @ 02:15:11
Postat av: Marie

så duktig du är! det krävs verkligen motivation för att träna.

2007-08-24 @ 10:36:59
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Annika Knober

Heja!
Det kommer att gå jättebra - visst är det jobbigt men man orkar faktiskt mer när man tränar...måste bara säga att jag tassar här ofta - lämnar sällan avtryck men tycker du är grym!! dina layouter är underbara!!!

2007-08-24 @ 22:52:44
URL: http://www.scrapperiet.se
Postat av: jenny_li

JÄTTEBRA! Tro mig, bara min rygg blir bra igen så lovar jag dyrt och heligt att ALDRIG MER slarva med träningen! Jag har lärt mig den hårda vägen hur viktigt det är att träna och vara rädd om sin kropp... :-/
Testa Body Pump - råeffektiv styrketräning i grupp, roligare än att sitta och dra i maskiner bland de biffiga anabola-snubbarna som brukar regera gymmet... ;o)

2007-08-25 @ 14:07:00
URL: http://himmelochord.livejournal.com
Postat av: sannaf

Jätte bra !
Det är skönt att träna när man väl kommer igång!
Jag håller med om att aerobic pass är roligare, men det är grymt skönt med träningsvärk efter styrketräning med!
Hoppas du kan röra armarna lite iallafall!

2007-08-26 @ 09:20:33
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Gud då duktigt, blir så impad av såna som du. Väldigt många snygga layouter du klämt fram på sista tiden, du är grym!

2007-08-26 @ 19:27:28
URL: http://mikaelarudhner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback