Blandat pladder...

Sjukdomsrapporten lyder: inget mer kräks från Alva och Linus är bara lite förkyld. Det var rätt lugnt hemma igår med andra ord och natten till idag innehöll väldigt mycket mer sömn än den till igår. Ändå känner jag mig väldigt sliten och det är inte utan att det känns väääldigt skönt att idag är sista arbetsdagen innan julsemestern. Jag råkade bli sittande med många fler semesterdagar än vad jag var beredd på - som jag måste ta ut innan nyår. Ett ganska ok "problem" att drabbas av. =)

Annars kan jag rapportera att posten lyckats med en sån där otroligt knasig grej igen. Jag har väntat på ett paket (med scrapsaker, såklart :) sedan slutet av förra veckan och igår kom det till sist en avi. Om att jag kunde hämta ut paketet på Ica Nära i Katrineholm. Sanslöst... Efter ett telefonsamtal till posten (där hon som svarade inte alls nappade på skämtet om att det inte alls var så nära att hämta ut paketet i Katrineholm) så ska det nu vara skickat vidare och hamnar förhoppningsvis på rätt ställe imorgon. Bara 6 dagar försenat, för avin var daterad 7:e i Katrineholm så den lappen tog sin lilla tid på sig för att komma fram till vår brevlåda också. Fascinerande hur det kan bli, eller hur?

Jag tror förresten inte att man kan bli immun mot kräksjuka men däremot finns det en viss variant av någon gen, som ca en femtedel av befolkningen har, som gör att man är mycket mindre mottaglig och eftersom vi varit förskonade så länge så har jag gått och hoppats på att vi har den där braiga genuppsättningen... Det kan väl fortfarande vara så kanske, i alla fall fortsätter jag att hoppas på det för egen del. =)

Hoppas ni har en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad skönt att det är lugnt på kräkfronten, för det är inget kul.

Ibland känns det som om posten lever ett eget liv.

Vinterkramen Anna

Postat av: Monica

Skönt att höra att det är bättre med hälsan! Posten, ja... Man undrar ju lite ibland. Det tog flera veckor för mig att skicka ett paket härifrån till Finland. Är det rimligt? Jag får väl vara glad över att Camilla fick det över huvud taget.

2007-12-12 @ 17:33:35
URL: http://monnah.blogsome.com
Postat av: Ulf

Jag tror i alla fall att din pappa har den genen. Och din mamma också vad jag minns..

Om den genen nu finns...

2007-12-12 @ 22:03:45
Postat av: Charlotta

Hej... ett litet inlägg bara ang kräksjukan, vad jag har hört så är det så om man har en viss blodgrupp ( vilken kommer jag ju såklart inte ihåg.. ) så brukar man klara sig från kräksjukor !
jag är en sån som inte haft kräksjuka på säkert 20 år... såå, antingen är det den genen, eller blodgruppen ! ( men, jag vet ju heller inte vilken jag har... ! )

//Charlotta

2007-12-13 @ 07:45:33
URL: http://segla.mera.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback