Här ska jag pyssla...

Jag fotade lite när vi var och kikade i huset förra helgen. Jag vill inte lägga ut så många bilder här, eftersom säljarna fortfarande bor där... men här kommer i alla fall en bild på det blivande pysselrummet. :-) Rummet har lite konstig form, för det var en gång i tiden dusch och bastu där inne. Bastudelen är kvar, men nu i form av förråd och det ligger innanför den vänstra väggen som syns på bilden. Rummet fortsätter också en bit till vänster, hitom förrådet, så det blir som ett bak- och framvänt L, om ni hänger med. Där (utanför bild alltså) ska datorn stå och hela det här utrymmet som syns på bilden blir pysselutrymme! Världens lyx, eller hur? =) Jag ser sååå mycket fram emot att slippa hålla till på köksbordet och att slippa stuva ned grejorna på så litet utrymme att allt blir kaos och jag aldrig hittar något...

pysselvrå

Jag ska bara lista ut hur jag ska inreda för att utnyttja det så bra som möjligt. Har ni några tips så är allt välkommet. :-) Jag funderar på om jag ska ha en lååång bänk, efter nästan hela väggen där fönstret är, så att jag kan ha symaskinen stående hela tiden och så att jag får gott om plats för halvfärdiga saker. Jag inbillar mig att det ska bli så fantastiskt att kunna ha en LO liggande och att jag ska kunna utnyttja de små tidsluckorna bättre än nu, när det tar alldeles för lång tid att plocka saker fram och tillbaka.

Någon form av golvstående hylla borde jag väl också skaffa, helst en som rymmer 12x12-grejor. Och så hyllor på väggen ovanför bänken. Jag tycker att det är supersvårt att planera, men det är ju verkligen ett lyxproblem...

Kommentarer
Postat av: Sussiebre

Va spännande det kommer att bli att följa din scrapvrå... Ett tips är att satsa på en grind så du kan sitta där utan att få hjälp av barnen, mina är ju 19 månader och 3 år 4 månader gamla och grinden är guld värd!

Kram Sussie

Postat av: ÅsaF

Åååå va härligt med ett eget rum!! Lång bänk låter kanonbra. Jag ser fram emot att få följa din inredning av rummet! ;-)

2007-02-06 @ 19:39:02
URL: http://asaf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback