Linus är på dagis...!

Det var total kalabalik här i morse. Linus ville INTE gå på foten och han ville INTE gå till dagis, utan bara vara hemma och titta på Bolibompa (jag har ju "förstört" honom genom att tillåta alldeles för tokmycket tv-tittande under de här 5 veckorna) och han skrek och grät och väckte Alva som också blev ledsen... och även om vi var ganska säkra på att det inte var någon fara på riktigt så är det ju urjobbigt när han säger att han har ont och att han inte vågar gå osv...

Tack och lov så blev han jätteglad när han väl kom till dagis och de har i alla fall inte ringt och bett oss hämta honom ännu... Johan ska skjutsa honom hem, för det kändes lite osäkert att hämta honom med vagnen och ståbrädan, speciellt som han lär kunna vara trött i benet efter timmarna på dagis och de kommer hem om en halvtimme ungefär. Jag kan inte påstå att jag och Alva haft det lugnt och att jag känner mig utvilad, men vi har i alla fall varit UTE två korta turer idag och bara en sån sak... Jag fick en avi (två stooora cirkelpunchar från  Stämpelgården :-) från posten och det tog en kvart eller två innan jag ens kom på att jag faktiskt kunde gå och hämta paketet och inte var tvungen att vänta tills Johan kom hem. Snacka om att vara knasig efter att näst intill ha varit utsatt för husarrest i 5 veckor... :-(

Jag vet inte hur det blir med dagisfortsättningen. Imorgon är nog en hemmadag, för vår utökade tid är nog slut nu och jag är rädd att det är dags att försöka klara de där 15 timmarna/vecka igen, men jag hoppas att L kan få komma iväg på fredag igen.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hoppas dagisvistelsen kan få honom att börja gå mer på benet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback