Scrapliftcup omgång 2

Mitt andra bidrag till Papirgleders Scrapliftcup blev en liftning av en layout av Lene Solhaug. Jag är inte 100% nöjd, men strunt samma... jag tror jag fick lite prestationsångest efter att det gick så bra i första omgången. Jag är INTE med i alla de här tävlingarna jag hoppat in i på sista tiden för att jag tror att jag ska vinna allihop, utan det har bara gett en himla massa inspiration att scrappa på det sättet. Jag tror att det på något sätt har gett mig en ursäkt att scrappa - fast jag egentligen inte har så mycket tid tid - mer än om jag bara hade scrappat helt fritt. Tokigt såklart, för scrappingen är ju värdefull för vad den blir oavsett om det är ett tävlingsbidrag eller inte. Men ibland funkar inte huvudet som det borde... ;-)

Layouten handlar i alla fall om när Alva började vända sig över till mage.

A
Papper bazzill och My mind's eye. Blomma doodlebug, chipboardbokstav heidi swapp, rub on Chatterbox. "Anteckningspapprena" har jag gjort själv i word och skrivit ut (det syns väl inte så bra här men de är lite ljusgula med blå och röda ränder) Jag har sytt på maskin längst ut i den vita cardstocken och jag har också gjort ett par gröna swirlar ut från blomman (de syns lite bättre IRL).

Kommentarer
Postat av: påhlsson

Den är jättefin. Jag håller med dig att det otroligt inspirerande att vara med i olika tävlingar / scrapliftar... jag får gjort bra grejor då inte för att vinna utan för att det är kul och det är ju det scrappningen ska vara....

Postat av: ethel

Kalasfin! Papperen är perfekta till fotot!

Satt just igår kväll och tänkte att det inte skulle vara så svårt att fixa lite "eget" anteckningspapper för att använda till journaling spots... Kul att du redan provat!

2007-02-20 @ 08:10:10
URL: http://ethelb.blogg.se
Postat av: Tina

Jag gillar då! :-)

2007-02-20 @ 13:33:21
URL: http://tinajohansson.blogg.se/
Postat av: ÅsaF

Mysiga färger och bra upplägg - jättefint!! Huvudsaken är att du scrappar och visar oss allt fint du gör tjejen!! ;-) Känner också att skisser och utmaningar ofta triggar igång mig och det blir ju oftast något eget av det i slutändan ändå.

2007-02-20 @ 16:26:28
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Helene

Sååå fin, Anna!!! Håller med dig, jag är oxå med i denna cup för att få NÅT gjort *s* Jag skapar ju kontinuerligt, men skapar sällan nåt bara sådär... Jag vet att jag inte kommer vinna heller, är inte med för att försöka vinna utan för att inspireras och testa gränser :) Det är ju det som är skoj :) Att få poäng är en bonus :)

KRAM!

2007-02-21 @ 09:39:26
URL: http://webmosterhelene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback