Symaskinen...

Undrar hur mycket plats jag egentligen kommer att få i pysselrummet när vi flyttat? Jag ser fantastiskt mycket fram emot att slippa scrappa vid köksbordet, så hur det än blir så blir förbättringen enorm... men en av alla frågor är om det till och med blir så bra att symaskinen alltid kan stå framme? Jag skulle verkligen vilja använda den oftare än jag gör, men det är ju lite krångel med att släpa fram den som det är nu. Förvisso är jag egentligen rädd att jag också, precis som Monica, skulle tycka att trådbyte var jobbigt nog om jag väl hade den framme... men fantisera om annat kan man ju alltid... ;-)

Jag sydde på flera layouter när jag änd hade symaskinen framme igår, men alla är inte klara och den enda ni får se nu är den till SWE Scrapbook där jag gjorde en enkel inramning med raksöm. Fotot är från BB när Alva är alldeles nyfödd.

till sist

Papper och orange rub on-grej från chatterbox, bokstavsstickers från KI Memories, epoxystickers från Autumn leaves och minibrads från American Crafts, Zig writer.

Kommentarer
Postat av: miggy

Snygg LO :) Hihi, jag har min symaskin framme på köksbordet för jämnan - en fördel med att vara singel *lol*, men även jag tycker ofta att det är lite väl jobbigt att byta tråd :) Kan liksom hålla på och vela i en halvtimme för att det är så jobbigt och tråkigt, när det egntligen inte hade tagit mer än totalt 5 minuter att bara göra det...

Postat av: Ulrika

Jättefin LO! Tänk att hon varit så liten! :-) Det är klart du ska ha symaskinen framme i ditt pysselrum, jag har den rätt ofta ståendes på köksbordet som det är nu, inte helt idealt...

2007-01-11 @ 14:34:16
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: ÅsaF

Åh ja en fungerande symaskin vore inte fel... Gillar din vackra layout! Bradsen och prickarna är effektfulla! :-)

2007-01-11 @ 21:09:43
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Lindzi

Å lilla lilla barnet! Den är så enkel och fin. Du är bra på sånt!

2007-01-11 @ 21:53:49
URL: http://lindzi.blogg.se
Postat av: Sanna

Måste nog ta fram symaskinen snart!! Jättesnygg LO med liftvarning på! kram

2007-01-12 @ 08:15:54
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se
Postat av: Ethel

Har länge funderat på att sy på en LO men inte kommit mig för... Fick ett ryck sent i går kväll - (Ja, tro det eller ej men vår lilla Agnes somnade faktiskt före 24.00 igår!) och gick ned i tvättstugan (där jag har symaskinen stående) och sydde en ram på en LO. Kan bara säga att jag kommer att göra det igen! :-)

Kram /Ethel

2007-01-12 @ 15:35:15
URL: http://ethelb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback