Semestern är slut...

och jag är också rätt slut efter att ha varit själv med barnen för första gången på länge... :) Semestern gick tokfort och vi gjorde inte så mycket speciellt. Vädret hindrade några av våra tänkta utflykter, men huset och tomten gjorde ju å andra sidan att vi hade det rätt bra ändå. Vi hade en lugn start på semestern och en proppfull avslutning med ganska många roliga besök.

Alva var supergnällig en vecka och hon hade lite feber ett par dagar, så det var väl något litet som spökade. Nu är hon sig själv igen, vilket i och för sig också innebär en hel del gnäll, men man får väl lov att vara lite orolig när man utvecklas så rasande mycket och till exempel håller på att lära sig att gå. Hon har inte gått något själv än, men det är inte långt borta. Förmodligen upprepar hon det Linus gjorde och tar sina första steg samma dag jag börjar jobba...

Ja, att semestern är slut betyder alltså att J gått tillbaka till jobbet, men det är bara tillfälligt för den 16 augusti börjar han sin föräldrarledighet och då är det dags för mig att åka till jobbet istället. Jag ska börja på 50% och hoppas att det ska kunna fungera. Jag behöver verkligen komma hemifrån och det känns rätt bra att det är dags nu. Lite läskigt, men ändå bra... håll tummarna för mig, är ni snälla.

Angående Alvas sömn som jag skrivit så mycket om tidigare så fungerar det faktiskt bra nu! Hon somnar oftast ganska lätt vid 19-tiden och med undantag för några kortare jobbiga perioder då hon vaknat till jätteofta på kvällarna så sover hon oftast ganska lugnt fram till i alla fall 22-24 någonting. Då brukar vi lyfta över henne till vår säng och sen sover hon bra där. Hon vaknar rätt tidigt ibland, men på det hela taget så funkar det fantastiskt bra nu jämfört med tidigare. (Hur blir det nu ikväll, när jag skriver så positiva saker...?) ;-)

Precis som Mikaela tipsat om på
SWE Scrapbook så satte vi en kamera i händerna på Linus förra veckan. Jag har lovat honom för länge sedan att han skulle få ta kort med vår gamla digitalkamera, men vi hittade den inte efter flytten förrän nu... Linus hade jättekul med kameran och det är verkligen skoj att se hans bilder. Ett annat perspektiv på tillvaron liksom... och en del bilder blev dessutom riktigt bra. Jättekul! J och jag är ju annars inte på bild tillsammans så speciellt ofta...  :)

image457

Jag har pysslat med mitt bidrag till fjärde deltävlingen i Scrappiz stora tävling i några dagar nu. Hoppas på att visa det här senare ikväll... vet inte vad jag tycker om resultatet, men jag har haft kul i alla fall. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback