Ett nytt format

Jag har sett ett antal 6x12-layouter nu på senare tid och även en del 12x6 för den delen. Jag har så klart varit sugen på att prova och till sist kommit till skott. Det är verkligen häftigt hur annorlunda det känns, bara för att formatet är nytt! Jag vet förstås mycket väl precis hur stor ett 12x12-ark är och ändå så blev jag förvånad över hur litet det blev när jag delade det på mitten... =) Jag såg en beskrivning på ScrapInStyleTV på hur man kan sy och fixa för att anpassa en vanlig 12x12-plastficka till två avlånga layouter. Så nu ska jag bara ta mig tid till det någon gång också... :-)

Layouten är väldigt enkel, med gulliga foton på Alva som äter sin ettårstårta. Hon var så förundrad och försiktig... =)

image398

Papper och band från Kelli Crowes kollektion hos ScrapInStyle, thickers från AC, rubons (siffrorna till vänster) från 7Gypsies, häftklammer, fluid chalk, penna...

Kommentarer
Postat av: ÅsaF

Va coolt!! :-) Layouten är superfin och fotona sååå bra! Det visar verkligen hennes möte med tårtan! Kram Åsa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback