J***a Telia

Om man lägger en beställning på bredband den 12/2 och skriver att man vill ha det från den 19/3 när det står att det är 10 dagars leveranstid och man sen inte hör något mer förutom den automatiska orderbekräftelsen, då kan man ju vara nöjd och glad och tro att det kanske kan gå rätt smidigt att flytta ändå, även på bredbandsfronten. Eftersom vi inte hört något mer ringde jag idag för att kolla hur det egentligen går till och jag har ju god lust att sparka sönder något eller i alla fall kasta lite saker omkring mig. Vi flyttar ju telefonen den 19:e också och då är de så j***a puckade att de inte ens börjar behandla bredbandsordern förrän den 20:e, så 8-10 dagar efter det kan vi förvänta oss att det ska kunna vara igång. Morr, mutter, grrr och nästan storlip.

Nu är ju jag så gravt internetberoende att det förmodligen vore alldeles fantastiskt nyttigt att leva helt utan internet i ett par veckor. Men jag är inte riktigt redo... :-( Och HELT utan...! Ve och fasa. Jag lär få bli stammis på biblioteket för att i alla fall kunna kolla mailen.

Snyft. Jag måste ringa igen. De får ju i alla fall se till att skriva sina villkor lite tydligare så att det framgår att det inte är vilka 10 arbetsdagar som helst som är leveranstiden!

Kommentarer
Postat av: Lina

fasiken så trist!
Hur tusan ska jag klara mig utan dina uppdateringar här då :)

Postat av: Ulrika

Håller med Lina, du får se till att gå till biblioteket eller så så att du i alla fall kan blogga och maila! :-)

2007-03-13 @ 20:31:59
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Åh känner igen det där allt för väl... men om du har tur kanske det funkar tidigare, det gjorde det nämligen för mig. Fick med jämna mellanrum papper skickade från Telia där de skrev att de inte visste när de kunde leverera internet till mig (gjorde en flyttanmälan någon vecka innan) men så 1 dag efter att de kopplat in telefonen funkade internet också. Hoppas det blir lika för er :)

2007-03-13 @ 22:30:34
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback