Utmanad

Jag har blivit "tagen" av Monica och theValkyria!


REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag är född i Paris och bodde mina två första år där. Båda mina föräldrar är från Sverige, men pappa jobbade på IBM i Paris under den perioden. När jag åkte för att plugga franska i Aix-en-Provence våren 1998 hoppades jag att det franska språket skulle gömma sig någonstans långt in i min hjärna och att det skulle väckas till liv lätt som en plätt och ploppa fram när jag hamnade i rätt omgivning. Tyvärr var det inte så enkelt... ;-)

2. Jag har varit utklädd till dinosaurie med taggar på ryggen och träskor med långa klor på i ungefär två veckor i streck. Japp, det var en del av arrangemanget kring nolleperioden när jag pluggade i Linköping.

3. Jag är inte vegetarian, men äter väldigt mycket vegetarisk mat hemma eftersom min sambo är det.

4. Jag tror jag i alla fall delvis har kvar den där reflexen som gör att man kan dra ned små bebisar under vattnet när man babysimmar, för jag får svårt att andas i kraftig motvind. Det slår liksom "lock" och jag måste vrida på huvudet för att komma undan vinden, för att få det att släppa. Jag trodde absolut att det var så för alla men så började jag någon gång prata om att "det är så jobbigt när det blåser så här mycket för det är så jobbigt att andas" och alla som var i rummet stirrade oförstående på mig.

5. Jag är lite besatt av att torka av köksbordet. Det är nog inte så konstigt egentligen för om man lägger ihop småbarn med att jag scrappar vid köksbordet, så förstår nog alla...

6. Jag har bott 9 år i en liten by i Dalarna och när jag gick i fyran var vi bara 11 barn på hela skolan - från ettan till sexan.

Jag utmanar (nu blir jag knäpp på länkarna nedan, Sannas och Annas blir samma hur jag än gör... ni får hitta rätt ändå ;-):
Sanna
Anna

Ethel
Ulrika
Lina
ÅsaF




Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken rolg utmaning, men jag känner att jag hinner inte med den nu. Åker till Tenriffa i natt, 03.15 åker vi hemifrån.

Kramen Anna

Postat av: Ulrika

Rolig läsning :-) Jag har antagit din utmaning!

2007-03-05 @ 09:46:39
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se
Postat av: Ellinor

Jag instämmer helt med fyran! Så är det och jag har också alltid trott det var normalt (tills jag i höstas berättade för sambon som fick den där "hon är en ailen"-looken).

2007-03-05 @ 10:39:17
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: ÅsaF

Kul läsning!! Jag har antagit utmaningen men måste klura lite på den först... :-)

2007-03-05 @ 13:08:17
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Mysmasken

Haha, jag kan inte heller andas i motvind :D
Vet dock inte om det är den där vattenreflexen, för jag kan inte ens gå under vatten utan att hela jag fylls med vatten, om jag inte håller för näsan :P

2007-03-05 @ 16:22:26
URL: http://www.mysmasken.se
Postat av: Mysmasken

Haha, jag kan inte heller andas i motvind :D
Vet dock inte om det är den där vattenreflexen, för jag kan inte ens gå under vatten utan att hela jag fylls med vatten, om jag inte håller för näsan :P

2007-03-05 @ 16:23:01
URL: http://www.mysmasken.se
Postat av: theValkyria

Jag ska hålla utkik efter dinisaurier på gatorna! Man kan ju aldrig veta om det är du som har fått återfall! ;-)

Kul att du antog utmaningen!

2007-03-05 @ 23:22:02
URL: http://thevalkyria.blogspot.com/
Postat av: Morfen

Hahaha, vilka härligt roliga fakta om dig! :D

2007-03-06 @ 10:18:14
URL: http://morfen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback