Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Igår kväll såg vi på text-tv om en misstänkt explosion i tågtunneln här i Strängnäs. Jag har ingen aning om varför de började prata om explosioner, för det visade sig vara någon som hade satt eld på en hög med bråte inne i tunneln och det var mycket rök, men någon smäll har jag inte hört något om. Hur som helst så var det ju lite spännande att se hur tågen skulle gå nu på morgonen... (Igår kom jag tack och lov hem en timme innan det här hände och stoppade all trafik.)

Det såg ok ut när jag kikade på sj:s hemsida i morse och i tidningen stod det att de igår hade gissat att allt skulle vara ok nu idag. MEN, då visste de inte att ett tåg skulle krocka med en älg precis på andra sidan samma tågtunnel nu på morgonen... så resultatet blev att tågen stod helt stilla idag igen och jag tillbringade en dryg timme på tågstationen imorse i väntan på de beställda bussarna som skulle köra oss till Nykvarn, varifrån vi skulle få fortsätta med tåg... De två första bussarna som kom ca 8.15 (och då fanns det folk på stationen som väntat sedan 06.35) blev fulla direkt (för det satt ju redan en massa folk från E-tuna på dem). Då gav jag upp och åkte hem. En oväntad semesterdag... Det känns just nu helt ok, för himlen är blå och solen skiner. :)

Jag scrappade en enkel layout igår. Tokiga bilder på Linus som lydde mig och såg glad, gladare, gladast ut... =) Den är till en utmaning på Scrap In Style, där man skulle göra tags.

image538
Papper från Basic Grey, thickers från American Crafts, fluid chalk, stjärn-gnuggisar från Cherry Arte...

Kommentarer
Postat av: Anna

Så bra det kan bli med en extra icke planerad semesterdag. Vilka härliga foton på layouten.
Höstkramen Anna

Postat av: Zarah

Men vad läskigt! Och usch - stackars älgen! :(
...men ÅÅÅÅÅÅÅH vilken SUPERSNYGG layout!!

2007-10-04 @ 12:04:18
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vilken kul LO! Jag har länkat till dig, hoppas det är okej?

2007-10-04 @ 21:40:35
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilken fin LO du har gjort, den var enkel och snygg;-)

2007-10-04 @ 21:53:28
Postat av: Anonym

Underbar LO - aj LÖÖV allt du gör, du blir bara mer och mer inspirerande för varje LO du gör!!
Tänkte faktiskt på dig när jag hörde om tågtunneln igår - däremot hörde jag inget om älgen som tydligen blev mer dramatisk för din del... Jaja - som sagt, ska man vara hemma en dag så var ju idag en BRA dag att vara hemma, LJUVLIGT vacker dag var det!

2007-10-04 @ 22:18:39
Postat av: SannaF

Super snygg layout!!!Enkelt är snyggt!!!
Tack för inspirationen man får här hos dig!
Kram från SannaF

2007-10-05 @ 22:20:23
URL: http://sannaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback