Ett par kort...

Jag försöker scrappa nu ikväll, men det går trögt. Irriterande, för jag vet ju att jag har en massa inspiration egentligen, men den hindras av en trött och snorig hjärna. Ett par små kort har jag i alla fall lyckats få ihop under dagens gång. Båda är enkla, men det första är verkligen superenkelt. Jag har använt en stämpel från Paper Candy (clear stamp) och stämplat med en gammal Versa-kub som jag inte använt på länge. Det är lite bra att göra kort utan text ibland, som kan användas till vad som helst.

image523

Jag är inte riktigt överrens med scannern. Jag vet inte om det beror på att Alva brukar klättra upp och sätta sig på den, möjligen. (Jag veeet, det är vansinne att ha den på golvet, men nu är det så....) I det övre kortet så är själva stämpelmotivet egentligen jämnare i färgen än vad det ser ut som här. På nästa kort har jag målat svagt blått runt fjärilen och musen men jag lyckades omöjligen få med den färgen i scanningen och jag lyckades inte photoshoppa fram den heller. Så det är egentligen inte så här vitt och trist runt motivet...

image524

Nu ska jag göra ETT litet scrapförsök till, sen går jag och lägger mig. God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Åh, det första gillar jag jättemkt, det är så enkelt men ändå fint!

Postat av: Emma

Enkelt är oftast snyggast tycker jag, och det översta kortet är verkligen jättefin. Fortsätt så!

2007-09-16 @ 12:43:33
Postat av: Susanne

Här finns så mycket fint att titta på! Som vanligt!

2007-09-16 @ 14:55:15
URL: http://www.undersolen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback