Lite händelsefattigt här...

Det händer visst inte så mycket här i bloggen. Igår kväll började jag skriva ut bilder till mitt bidrag till Scrappiztävlingens final, men sen var klockan plötsligt för mycket och jag för trött så jag kom inte längre. Det är lite skillnad på livet nu, med jobb varje dag och tiden som bara rusar iväg. Det är ovant.

Men det är absolut inte bara dåligt. Jag tycker det är väldigt skönt att inte bara vara hemma. Även om jag inte kommit upp i full fart på jobbet än så känns det positivt att göra något annat än att bara vara mamma. Det var verkligen dags, kan man säga... Jag har haft en del dåliga dagar då sorgen tagit stor plats och då hela tillvaron känts ganska omöjlig, men så kommer det att vara oavsett vad jag sysslar med. Jag får försöka lära mig att hantera det. Eller stå ut med att inte kunna hantera det och förlita mig på att det stannar vid kortare perioder och att det därefter blir lättare och bättre igen. Om det svamlandet nu låter begripligt?

En klar fördel med att åka in till Stockholm och jobba är i alla fall att jag ibland kan lyckas klämma in en fika med någon trevlig människa innan jag åker hem! Förra veckan träffade jag
Monica och igår eftermiddag fikade jag med Jenny. Supertrevligt båda gångerna - tack tjejer! :)

Jag skickade ju in en ansökan till Kortmakaren för ett tag sedan eftersom de sökte gäst-DT. Nu har ansökningstiden gått ut och det börjar kännas spännande. Det spelar liksom ingen roll att jag bara skickade in på skoj och att jag tänker att jag inte ska ta det på för stort allvar, nu när avgörandet närmar sig blir det ändå vääääldigt nervöst och spännande. =) Maria har skrivit på Scrappiz att de utvalda bör få besked via posten på måndag. Hualigen... det är märkligt hur man kan jaga upp sig själv. Det är ju rätt skoj med det här spänningsmomentet... Och vid det här laget vet jag att besvikelsen som drabbar när man inte blir utvald ändå går över ganska snabbt. Maria skrev att de fått in 40-50 ansökningar redan ett par dagar innan tiden gick ut, så precis som jag anade är konkurrensen stentuff. Det blir hur som helst jättespännande att se vilka som får chansen!

Kommentarer
Postat av: Fia

Håller tummarna för dig!

Postat av: SannaF

KRAM till dig!!!
Och så håller jag tummarna för dig i kortmakarens tävling!!!
Urfin layout du har gjort här nedanför : )
KRAM från Sanna

2007-09-21 @ 20:06:41
URL: http://sannaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback