Inredning...


Jag tycker att det är så himlans svårt med heminredning... Jag har funderat på varför eftersom jag är ganska ok på att kombinera ihop färger och mönster när jag scrappar och jag tror att svaret helt enkelt är att jag behöver få prova mig fram. När jag scappar så vet jag sällan från start hur det ska bli utan jag sitter där och pusslar med papper och lägger till och tar bort och byter ut. Det är ju något knepigare att göra så med möbler, mattor, tavlor och andra stora och dyra saker... Beslutsångesten gör oftast att jag inte gör något alls - dvs det är väldigt tomt på våra väggar, vi byter inte gardiner så ofta och det skulle överhuvudtaget inte skada med lite mer "dekoration" här hemma.

Nu har vi i alla fall kommit några små steg framåt. Jag tror vi behöver chansa mer, helt enkelt. :) Vi har köpt tyg och träramar och ska fylla en av de stora tomma väggarna i vardagsrummet med 3 tygtavlor. Det blir samma tyg på alla 3, men från olika delar av mönstret.

På den här blir det mest grönt, på en blir det mest av de gråa grenarna och en blir lite mer i mitten. Vi har bara gjort en än så länge, så vi får väl se när det blir klart och hur lång tid det tar innan de faktiskt hänger på väggen... =)



Jag har också just sytt upp och hängt upp nya gardiner i köket.



Och förhoppningsvis ska vi inom kort få iväg en beställning på två nya soffor. :)

----------------------------------------------------------------------------
I think home decorating is really difficult. I've been wondering why since I'm pretty ok at combining colors and patterns when it comes to scrapbooking. I belive the answer is that I need to try. When I'm scrapping I seldom know from the start what I'm going to create. I have to try different papers, change them, move them around. And it's a little bit more difficult doing that with furniture, carpets and wall decor... =)

Since I have such a hard time making descisions the result is that I do nothing. And therefore we have very empty walls in our house, we don't change the curtains very often and we could use a lot more decoration...

But we've managed to get a few things done lately. I think we need to take a chance more often and don't think too much about every little step. We've bought frames and fabric and we're going to hang 3 large fabric "paintings" on one of the empty walls in our living room. We're using the same fabric for all 3 frames, but we're using different parts of the pattern. The first one (the only one we've made so far) has most of the green branches. The second one will use the middle part of the pattern and the third one will have most of the other green/grey color. I hope it doesn't take us too long to get them up on the wall!

I also managed to change curtains in the kitchen today. And I'm hoping that we'll place an order for a couple of new sofas for the living room, any day now. Things are moving forward. :)

Kommentarer
Postat av: Elin (Asksvart)

Jätte snygga tyger =)

Postat av: Pernilla / pia74

Visst är det svårt! Vi har byggt till och om lite här hemma så vi ska snart (när golvet är lagt) möblera ett i princip tomt vardagsrum där även vår matplats finns. Så jag håller på att fundera och kolla runt för fullt, kul men svårt! Gillar idén med tygtavlor och jättesnygga tyg du har hittat!

2008-08-17 @ 11:09:14
Postat av: ethel

Jag kan inte låta bli att le - det kunde lika gärna varit jag som skrivit början av det här inlägget.



Jag tycker att inredning är viktigt och kul men "piffing" är helt enkelt inte min grej verkar det som. Jag vet precis vad jag gillar men jag har inte riktigt tid att åka runt och leta saker som skulle funka ihop och sedan då man hittat en helhet åka runt igen och inhandla...



Det är ju som du säger mycket enklare då man kan gräva runt bland sina scrap-prylar =)



Fint blir det iaf hos er nu!

2008-08-17 @ 13:19:30
URL: http://ethelb.blogg.se/
Postat av: Fialia

Åh vad snyggt! Var köpte ni träramarna?

2008-08-17 @ 19:59:42
URL: http://scrappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback