Trädbalsam eller inte..?


"Plommonträdsdoktorn" som var här igår tyckte ju absolut att vi skulle ha på trädbalsam på vårt stackars plommonträd, för att skydda trädet. Så idag åkte vi och köpte en tub, men på ett annat ställe än det som vår "doktor" kom från eftersom vi kom hem sent från en dag på Kolmården och det bara var där det var öppet efter kl 18. Och där fick jag höra att det tvistas om huruvida man ska lägga på trädbalsam eller inte. Jag fick intrycket att man alltid gjorde det förr i tiden, men nu var det inte lika självklart längre. Om det redan finns svampsporer osv i trädet stänger man ju nämligen in det om man "lackar". Och det förstår ju jag också, att det inte är så bra. Så hon i den här affären (som i och för sig inte sysslar med trädbeskäring men förmodligen kan en hel del ändå) tyckte egentligen inte att vi skulle ha på något.

Jag får försöka googla lite... men det är så jobbigt när det inte bara finns en sanning... =)

Kolmården får ni höra mer om senare, tror jag bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback