Paper Trunk


Jag har gjort en layout och ett par enkla små kort med det härliga materialet från
Paper Trunk. Sommar, sommar... jag längtar efter sommaren... :)

image777
"1974 collection"

Ett enkelt kort med en utklippt blomma, AC thickers och en liten glänsande brad från Creative Imaginations.
image778
"Jelly bean collection"

Och så ett enkelt kort till, med lite maskinsöm och mitt nya favoritmaterial tyll... :)
image779
"Jelly bean collection"

Vad händer annars? Ikväll ska jag ut och äta med kompisar jag inte har träffat på eeeeevigheter, så det ser jag väldigt mycket fram emot! Det är inte så där himlans ofta jag är ute på vift på kvällarna. :)

Sen har jag börjat tänka väldigt mycket på att skaffa ett till objektiv till kameran. Jag har ju två zoom-varianter, ett 18-55 mm och ett med mer zoom (minns inte siffrorna exakt). Jag är ju verkligen ingen expert på att fotografera, men jag vill hela tiden lära mig mer. Och då känns det som att ett 50 mm-objektiv skulle vara nästa lämpliga steg. Eller vad tror ni, ni som är lite fotokunniga där ute? Jag har aldrig använt ett sånt objektiv så jag har ingen aning om hur stor skillnaden faktiskt är, men det ska väl vara rätt så mycket mer ljusstarkt och alltså gå att få bra bilder i sämre ljus? Stämmer det? Jag måste kanske utforska det här lite till, innan jag till sist bestämmer mig. =)

Hoppas ni får en kalasbra helg allihopa!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
As I wrote yesterday - in Swedish - I've been a really bad blogger lately. I'm still suffering from one of these neverending colds, but I've been going to work since Tuesday and I've been sooo tired in the evenings. Both kids have been at daycare since Wednesday and Linus' ear is ok. He still has a couple of doses left of the antibiotics, and I really hope the infection is gone for real and that it doesn't come back.

I've made a layout and a couple of simple cards with the gorgeous Paper Trunk stuff. I'm really longing for summer, summer, summer... :) I used the 1974 collection for the layout and the jelly bean collection for the cards.

Tonight I'm going out for dinner with some of my girlfriends that I haven't seen in ages and I'm really looking forward to it! I don't get out doing fun things like that very often... :)

I'm thinking quite a lot of buying another lens for my camera. I have a Nikon D50 with two different lenses, one 18-55 mm and one with more zoom (I can't remember the figures). I'm thinking about getting a 50 mm lens. I'm really no pro, but I love to take photos and I want to learn more. I believe a 50 mm lens could be pretty useful...

I hope you'll all have a great weekend!!!

Kommentarer
Postat av: Amie

way cute and colorful layout Anna!
You are so great!

2008-03-14 @ 18:18:52
Postat av: Pia Scrapangel

Yeez, vilken fin LO den är helt underbar!

Postat av: favvismaria

Underbar LO! Asså, det är ju en djugel me kameror och dyl! Jag har inte köpt nån sån systemkamera inu, men planerar att göra det.. Å sen e där väl en massa man ska ha till me.. *suck* En dag! Haha.. Ha en skön helg!

2008-03-14 @ 22:26:43
URL: http://favvis.blogspot.com
Postat av: EmmLa

Åh jag älskar layouten, så fint med det utskurna mönstret och ruggiga kanterna! Tyll är skitsnyggt! :)

2008-03-15 @ 00:24:25
URL: http://emmlisen.blogspot.com
Postat av: ylva

åh, vilken häftig sida! är alldeles för feg för svart själv... annars ville jag bara säga tack för den rara kommentaren :D, man blir ju fjantigt glad av sådant. och japp, där hade jag stansat ut både typist, katie och maddie anne i sånt där skum. om du vill prova så rekommenderar jag den tunnaste sorten och att... *harkel*... våga ta i lite när både skummet och diesen ska in i tången ;). annars kommer den inte att stansa igenom helt upptill. lycka till med kameraobjektiv nu (själv vågar jag inte ge några råd)och hoppas att helgen blir rolig!

kram kram,

2008-03-15 @ 05:50:16
URL: http://hjerteting.blogspot.com
Postat av: Emma

Jättefint!! Häftigt med tyll, måste nog prova :o) Har också funderingar på att köpa ett till objektiv, har bara ett...

Trevlig helg!!

2008-03-15 @ 18:43:25
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: Jenny_li

Ja! Köp 50mm-objektiv! Jag har köpt det som andra objektiv, och jag är SÅÅ nöjd. Det är annorlunda och lite av en vanesak att fota med en fast optik - men bilderna blir SÅ mycket bättre.

Det man leker mest med med 50 mm fast optik är skärpedjupet - att du kan få ett foto som har en väldigt exakt del av objektet skarpt och i fokus - medan resten blir suddigt. Det är det en stor bländare (litet bländartal - 1,4 eller 1,8 om du inte vunnit på hästar och slår till på en 1,2:a...!) gör - och som gör det så idealt för porträttfotografering. Därmed inte sagt att det inte är en utmaning att försöka fånga springande barn med en 50mm-glugg, för det är det! Önskar att jag haft råd att köpa 1,4-objektivet istället för 1,8:an jag har - för den har en snabbare och smartare motor. Byter nog upp mig så småningom (eller också inte, för egentligen är det ju NU man behöver snabbheten - när barnen blir större kan man förhoppningsvis förmå dem att stå stilla i tre sekunder...! *s*), men just nu är det för mycket utgifter på en gång!

Men ja, jag tycker definitivt att du ska skaffa en fast 50mm - du kommer att ta så fantastiska bilder med den!

2008-03-16 @ 18:03:24
URL: http://ordenrunt.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback