Jag har faktiskt scrappat lite...


...lite, lite... men det är bara ännu så länge hemliga saker så jag kan tyvärr inte visa något här i bloggen just nu. :) Jag är bland annat i full fart med
Cocoa Daisy's oktoberkit. Tricia lade ut en bild i forumet häromdagen... och det är förstås ett superhärligt kit som vanligt! 



Annars började veckan med fortsatt vab... men sedan i onsdags är hör och häpna båda barnen på dagis och båda föräldrarna på jobbet! *ta i trä och allt vad det heter* Håll tummarna för att det kan fortsätta så ett tag nu...!!!!

Alva sover dock superoroligt fortfarande, så kvällarna är inte roliga. Barnen somnar mellan 19.30 coh 20.00 och vid vid 21-tiden vaknar Alva och så är kvällen slut. Hon är arg, arg, arg och hittills har inget annat än att jag går och lägger mig med henne funkat, och knappt ens det, ibland tar det lååång tid innan hon somnar om. Jag fixar inte att ha så lite tid för alla miljoner saker jag både borde och vill göra och dessutom är det så himla stressande den där timmen när vi bara väntar på att hon ska vakna, så det blir ju ingen avkoppling då heller... Ursäkta gnället men det tär något otroligt när sovandet krånglar. Jag vet inte hur vi ska komma ur det, för det började ju i och med att hon blev sjuk nu senast och hon är rätt så orolig och väldigt kramig och trygghetssökande, antagligen på grund av dagis, så det känns svårt att vara "hård" mot henne också. Dels var hon ju ledig från dagis väldigt länge i somras, men så har de också gjort en stor omorganisering som lett till att ingenting är precis så som det var före sommaren. Jag tror att det ställer till det en del för henne att det är så annorlunda. Hon är väldigt tyst, försiktig och iakttagande på dagis så även om hon inte är ledsen så är hon verkligen inte sig själv. Hemma är det full fart och konstant pladder.

Det kommer förstås att ordna sig. Kanske snart, till och med. Men det är väl just maktlösheten, att det är så svårt att hantera situationen och att se till att förändra den, som gör att det känns så hopplöst och som att det kommer att vara "för alltid". Men så är det ju förstås inte. 

Positiva saker istället - hurra det är fredag! Imorgon ska jag och Sofie ordna tjejfest och det ska bli så skoj! :)  

-------------------------------------------------------------------------------

I have been doing some scrapping, but nothing that I'm able to show you right now.... so this will be another boring post. :) Among other things I'm working on the Cocoa Daisy kit for October. Tricia posted the sneak peak yesterday... it's a fab kit, as usual...!!!

We had to stay at home with Alva for a couple of days at the beginning of the week, but since Wednesday both kids have been at daycare and both parents have been working.... believe it or not! Please keep your fingers crossed that we'll all stay healthy for a while now...!!!

Kommentarer
Postat av: Fnyz/Hanna

det är otroligt jobbigt när jsut sömnen inte fungerar, man blir utmattad både fysiskt och mentalt och det känns som att man itne ser nått slut på det. Tänker inte komma med några goda råd för jag är ingen expert men en värmande tanke och ett "jag vet och förstår" kan ajg bidra med iaf.



och inners inne vet man ju att nån gång går det över men det kan kännas så hopplöst dessförinnan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback