Plockade lite svamp igår


Vi tog en liten cykeltur ut i skogen igår och plockade lite trattkantareller. Det var jättemysigt, om än lite myggigt. Jag fick ett myggbett mellan två fingrar som fortfarande gör ont! Knasigt... Det var jag som hittade de första trattkantarellerna. Eftersom jag inte är så väldans van svampplockare blev jag förstås mäkta stolt över det. =) Linus som straxt innan hade gnällt och ville hem sa plötsligt istället att "det här är den bästa dagen nånsin...!". Han är för go. Alva pekade på alla svampar hon såg (uppifrån Johans famn, där hon ville var den mesta tiden - vi behöver verkligen gå ut i skogen mer med henne, ja det skulle vi må bra av allihop) och ropade "svamp!!!" och så fick J berätta att det inte var en sån svamp vi ville ha.





Kommentarer
Postat av: Linda

Visst är det mysigt att plocka svamp. :) Vi var också ute i helgen och fick en hel del, fast mer förra helgen för nu hade vildsvinen bökat upp och ätit massor. Jag är van svampplockare, har plockat sedan jag var liten och trattisar är absolut mina favoriter!

Postat av: myamia

Wow vilken fångst ;)

Deet var längesedan jag var ute och plockade svamp nu, hur många år sedan som helst!!! nu blir jag lite sugen i allafall! Mya

2008-09-22 @ 23:59:45
URL: http://www.myamias.blogspot.com
Postat av: Monnah

Jag älskar trattisar stekta i mycket smör och så på en rostad, grov macka. Mums.

2008-09-23 @ 13:09:59
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Malvina

ÄÄlskar att plocka svamp, både själv och tillsammans med barnen, sen är de ju så gott. Mums.

Sugen på en liten utmaning? Titta in på min blogg.

2008-09-24 @ 09:26:21
URL: http://www.skapatavmalvina.blogspot.com
Postat av: Monica

Åhh vad härligt! plockade mycket svamp när jag var liten men nu blir det just inget trots att jag i princip bor mitt i skogen. För nära kanske:)

2008-09-25 @ 09:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback