Eget ord...


Jag kanske ska förklara lite... jag ber om ursäkt att jag lät så gnällig när jag visade min förra layout. Jag var halvnöjd med den - inte supernöjd men jag tyckte inte jätteilla om den heller. Men jag har haft svårt att hitta det där flytet när jag scrappat, under en ganska lång period nu. Det har varit trögt ganska ofta under vintern och våren och jag tror att det till stor del berott på trötthet. Jag hittade in i ett härligt flyt någon gång nu i sommar när jag var ledig och fick mer energi. Så där så idéerna bara flödar och det är så KUL.

Men så började det gå trögt igen. Och jag ska inte gnälla så mycket över "rutsch"-layouten, men ni skulle se de layouter jag inte visat i bloggen... ;-) Eller för den delen de som inte ens blivit några layouter. Det är väl det som irriterar mest. Att jag påbörjar saker som jag sen tycker så illa om att jag inte fixar att slutföra dem.

Någonstans handlar det väl om en sån där förvirring om varför jag scrappar egentligen, som jag tror att de allra flesta drabbas av då och då. Scrappar jag för att vinna tävlingar, för att få kommentarer i bloggen och för att få vara med i design team? Eller scrappar jag för att jag tycker att det är roligt och för att det finns minnen jag vill bevara?

Jag vill i och för sig inte trycka allt för hårt på det där med de fina albumen som bevarar våra minnen för lång tid framöver och blir en värdefull skatt... för jag tycker att det är helt OK att bara leka också. Utan tanke på framtiden, för att det är roligt här och nu.

Men det viktiga är ju att det ska vara KUL. Och då får man inte höja kraven för mycket och tro att man hela tiden måste prova något nytt. Det är väl där någonstans det går snett...

Hur som helst - jag har gjort ett par layouter alldeles nyligen, som jag är ganska nöjd med. Det går upp och det går ned och jag var bara lite extra frustrerad just när jag skrev förra gången. ;-) TACK för era fina ord. Jag blir alltid väldigt glad över era kommentarer...!!!!

 När som helst borde
Cocoa Daisy's underbara augusti-kit dyka upp här och jag är alldeles säker på att det kommer att sätta bra fart på mig. :)

Den här layouten gjorde jag för några veckor sedan. Den handlar om ett av Alvas ord, som hon fortfarande uttalar på sitt alldeles egna sätt. Jag har använt den nya bakgrundsstämpeln Vintage Damask från Purple Onion Designs. Här använde jag den med rosa akrylfärg. Den är såååå fin...! Jag har också använt en av ramarna från Vintage Journaling Set.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Long post in Swedish - short version in English today. =) I used a couple of stamps from Purple Onion Designs for this layout. I am totally IN LOVE with the new Vintage Damask Background stamp. I used it with pink acrylic paint here.






Kommentarer
Postat av: Marie

Scrapbooking för mig är balsam för själen och roligt om jag låter det... ibland krånglar jag till det och då försvinner det roliga en stund... Gäller att hitta balansen, ha roligt här och nu som du skriver, det är nog det viktigaste!



Jag ser verkligen fram emot paketet med Cocoa Daisy!! :D

Postat av: Sara

Det är viktigt det där med att komma ihåg varför man scrappar- håller verkligen med dig. Ibland dras man automatiskt med i ett visst tempo som bara innebär att man ska producera, och då kan man glömma bort det som är viktigt- att ha kul!

Jättefin lo!!

Kram

2009-08-20 @ 12:55:29
URL: http://drullputta.blogspot.com
Postat av: sandra

Jätteläckert! Vad har du för storlek på den här layouten? Ser mindre ut än 30 x 30 mot kaklet. fortsätt scrappa:) du är en stor inspirationskälla vare sig du provar nytt eller inte.

2009-08-20 @ 13:42:02
Postat av: maybemej

gud så fina layouter du gör. Jag blev superinspirerad nu... Har gjort 2 st när jag var hos Nallebrum för ett tag sedan men har inte lagt ut dem ännu... måste fota dem och jag tycker det är så svårt att få till dem bra.. Hur gör du för att lägga in dem på datorn.. Scannar du eller fotar du dem. hejsvej

2009-08-20 @ 22:23:03
URL: http://www.maybemej.blogspot.com
Postat av: mariem

så tjusigt! Ibland är man full av inspiration, och ibland inte. Det du gör är så bra, kanske ska man försöka att "bara göra" ibland, även om det kan vara svårt.

2009-08-21 @ 13:42:48
URL: http://mariesgalleri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback