Let's get shabby


Ok, jag vet att det är lite schizofrent... men jag blev så sugen på att göra en layout till en utmaning hos
Let's get shabby. "Gingham and florals" löd utmaningen och eftersom jag beställde en hög med pappersrosor nyligen, trots att jag inte är någon jätteflitig användare av blommor, så kändes det ju lite bra att få vräka på rätt många... =)

Jag gjorde cirklar av cardstock och lindade mina blommor runt dem. Bakom fäste jag det ginghammönstrade tyget (som faktiskt är mer rosa än rött, även om det inte ser ut så här). Jag tror bestämt att jag fick tyget av Pernilla - stort tack...!

Jag säger ganska ofta "snyggt "om saker har jag upptäckt. Det kan vara legobyggen, Alva i någon tjusig utstyrsel, ritade saker, kläder... lite vad som. Alva har bestämt sig för att det inte är så det ska vara. "Inte snygg, fin!" säger hon väldigt bestämt. Ganska knasigt... hon är galen i rosa och hon vill hellre vara fin än snygg. Är det så det ska vara? ;-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

I admit it's a bit schitzofrenic, but I couldn't help being very inspired by the challenge at Let's get shabby - "gingham and florals". Since I accidentally (ahem....) bought a bunch of paper roses recently, even though I'm not normally a huge consumer of flowers, I guess it felt good to be able to use a whole lot of them... =)

I made circles out of cardstock and put my flowers on them. On the back I adhered the gingham fabric (which is more pink than red, IRL). I think I got the fabric from Pernilla - thank you so much!







Kommentarer
Postat av: julie

Wow this is so sweet love the roses. Thanks for playing along with us at Shabby.

Postat av: carina

underbar som vanligt, gillar verkligen dina upplägg!!

2009-08-15 @ 10:08:04
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken spännande lo! Ju mer jag kikar på den ju mer dekorationer ser jag..

2009-08-15 @ 15:39:46
URL: http://drullputta.blogspot.com
Postat av: Mandysea

Wow! This is so striking and pretty!!

I love the colours you have used and those flowers look fabulous around the circles!

Thanks for playing along with us at Shabby!

2009-08-16 @ 00:19:53
Postat av: Sam

Oh !!! This is a beautiful photography ! And your layout is so magnificient !!!

Hugs, Sam

2009-08-16 @ 06:02:46
URL: http://samounette973.canalblog.com
Postat av: elina

Anna this is beautiful!!! It is shabby chic yet it is completely your style!!

2009-08-16 @ 09:00:49
URL: http://elina.typepad.com
Postat av: amber

i love how you paired the gingham and roses...so cute!

2009-08-17 @ 04:05:23
Postat av: hilde janbroers

wow, such a wonderful layout!! great take on the challenge! thanks for playing along.

2009-08-17 @ 15:49:22
URL: http://www.scrapworld.web-log.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback