Var inte så arg...


Ibland skulle det inte vara så dumt att ha oändliga mängder tålamod. "Var inte så arg!" sa Linus till mig någon gång förra veckan. Jag håller med honom... jag var för arg. Men om man tar i beaktande att jag både hade en supertrotsig 3-åring och en 6-åring som verkligen visar varför den åldern ibland kallas "lilla tonåren" att handskas med, blir domen kanske inte lika hård. ;-) Hur som helst så vore det ju bättre om jag inte blev arg så lätt. Och jag försöker verkligen. Ibland går det bättre och ibland går det sämre. Att göra den här layouten fick mig i alla fall att må lite bättre.

Jag har använt spillbitar från de senaste dagarnas syprojekt och sydde fast remsor av tyg på min layout. Jag har också använt den nya damaskbakgrunden från
Purple Onion Designs och jag tycker sååå mycket om den! Fjärilarna är också nya och ni hittar dem och de andra nyheterna här. Jag har också använt en scroll från Antique Fair Set.

-------------------------------------------------------------------------------------
This is a layout about me being too angry. Linus said this to me last week "Don't be so angry!". It wasn't completely without reason, because I'm dealing with a 3 year old who is an expert at tantrums and a 6 year old with a very selective hearing... but still, I wish I was more patient and that I didn't get angry so easily. So I'm making this promise - I'll try my best not being so angry... :)

Using stamps from Purple Onion Designs - the damask background and the butterflies are found among the news. I also used a scroll from the Antique Fair Set.  I used leftovers from my sewing projects and machine stitched them onto my layout. Lot's of fun! :)


Kommentarer
Postat av: Annika

Åh, Anna, så jag känner igen mig; ibland brister det bara, men de gångerna önskar jag att jag inte blev så arg...trodda aldrig att jag skulle kunna bli arg på ett barn, men oj vad tålamodskrävande det är!



Ett bra ämne att scrappa om i alla fall!

Postat av: Ida

Va skönt att höra att man inte är den ändå som känner sig väldigt arg hela tiden. Jag tränar på tålamod och som du skriver så går de bättre ibland och sämre ibland. Men jag är ensam med en 3åring... Kram

2009-08-10 @ 10:46:34
URL: http://jag-heltenkelt.blogspot.com
Postat av: Jeja

Det verkar som om min treåring och min sexåring är kloner av din treåring och din sexåring. Så jag blir också för arg ibland... Men en underbar layout blev det ju av det i alla fall :)

2009-08-10 @ 20:40:33
URL: http://jejas.blogspot.com
Postat av: Gunilla|uniquelyme

Mmmm, jag blir arg alldeles för lätt och för ofta. Försöker att tänka glada tankar och öva tålamod, men ibland är det så svårt!

2009-08-10 @ 21:58:43
URL: http://www.uniquelyme.se
Postat av: Lotta

Ibland blir jag så arg att jag nästan blir rädd för mig själv, men det är sådana dagar man borde få en medalj för att man bet ihop så bra som man faktiskt gjorde! Jag har en kille på 3,5 år och en liten tjej på 0.5 år och jag förstår vad du menar med 3-åringen! Kan föreställa mig lilla tonåringen... har hört talas om dem (och ändå när de ligger i sin säng på natten - då kan man inte begripa att de kan driva en till vansinnets rand).

Jätteinspirerande blogg du har. Kikar in igen!

2009-08-11 @ 08:26:38
URL: http://scrappakalja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback