tågprat


Det var visst bra att jag inte testade det nya direkttåget till Stockholm imorse. Jag sa till J igår kväll att jag tänkte ta mitt vanliga tåg, för att jag kände mig helt säker på att något skulle krångla med det nya snabba tåget - typ att de skulle glömma att stanna eller så... Tidigare har det gått direkt från Eskilstuna till Stockholm men från och med idag stannar det och plockar upp resenärer i Strängnäs också.

Ryktet säger nu att SJ dagen till ära - för att välkomna alla nya resenärer antar jag - firade med att sätta in ett extra kort tåg. Tjoho! Jag som var rädd att det skulle bli så fullt att det var ståplats som gällde ändå. Vi får se om jag vågar chansa och prova det någon annan dag. En restid på 37 minuter istället för 53 lockar förstås, men inte till vilket pris som helst... 


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback