Jag skrattar för mig själv...


...åt dagens foto... Jag ser så många fina foton runt om överallt nu, till exempel
det som Marie tog idag, och så har jag själv ett foto på pasta och korv. *ha ha ha* Men det finns faktiskt flera saker att berätta med den här bilden. Dels äter vi pasta och korv alldeles för ofta här hemma och har så gjort ett tag. Om vi pratar om vad vi ska göra för mat kommer Alva alltid och ropar att hon vill ha pasta. Alltid. Hon är tokig i pasta och det ska gärna vara korv till. Linus äter nästan inget annat än pasta, korv och köttbullar nuförtiden, så det bidrar väl också till att vårt måltidsval alltför ofta drar åt korv- och pastahållet. *suckar*

Den andra delen av berättelsen handlar om högen med groddar som jag faktiskt har på min tallrik också. Ni vet den där groddburken jag pladdrade så lyckligt om för ett tag sedan - den är faktiskt flitigt använd för tillfället. :) Det är ju lite lättare att komma ihåg att grodda och fixa nu när vi är hemma hela dagarna och mums vad det är gott!



Credits: Lynn Grieveson, Worn Photo edges, www.designerdigitals.com

Kommentarer
Postat av: Angela

:) Jag gillar såna här foton! Det är ju verkligen ett vardagsfoton, och såna har man egentligen alldeles för få av. Mer sånt!

Postat av: Marie

Men ditt foto är underbart det också. Ett foto om dagen handlar ju just om att berätta om dagen eller hur?! Att spara de där specifika små minnena som är just för en själv och ens egen familj.



Jag gick på en magisk promenad idag som gav mig massor av glädje och energi. Jag blev så glad när jag lyckades få till ett foto som förmedlade det!! Tack för dina ord!



kram

2009-01-05 @ 18:26:59
URL: http://www.sockergrynet.se/
Postat av: Silwerstar

Jag tycker att det är kul med variationen av bilder! Jag lär nog hinna ta bilder av både naturen och lunchen innan det här året är slut skulle jag tro! ;)

2009-01-05 @ 21:40:15
URL: http://silwerstar.blogspot.com
Postat av: mariem

hihi, härlig bild med mat från kostcirkelns alla delar representerade! ;)

2009-01-05 @ 22:40:46
URL: http://mariesgalleri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback