Ont i fingrarna...


Kommer ni ihåg att jag började sy en mjukisraket någon gång innan jul? Planen var förstås att det skulle bli en julklapp, men den blidde visst klar först idag. Jag har övat rätt mycket på att sy idag, skulle man kunna säga. Jag är verkligen kass på att sy snygga sömmar förhand och jag vet inte om det är brist på träning, brist på talang eler att jag helt enkelt inte kan knepen som är problemet. Men strunt samma. Jag tycker att resultatet är riktigt gulligt ändå och det tycker som tur är mina barn också. =)

Raketen har Alva fått. Mönstret hittade jag
här, fast jag gjorde den lätta varianten utan någon öppning för en gubbe.



Och den här bolibompafärgade musen (som ska få nos, ögon och t-shirt också så småningom...) har jag gjort till Linus. Det var han själv som hittade mönstret på utbildningsradions hemsida för ett tag sedan.



----------------------------------------------------------------------------------------------------
I'm really not very good at sewing and my fingers are hurting a lot now, after a whole lot of practicing today. ;-) The rocket was supposed to be a christmas gift but I didn't finish it until today. I found the pattern here, but I choose the simple way and didn't make a pouch. I really don't know how to handstich and make the stitching look good. The reason might be lack of training, lack of talent or maybe I just don't know the right tricks...? Luckily I'm still happy with the result and so are my kids. =) I guess that's what matters.

The green and yellow mouse is for Linus and I plan to add eyes, a nose and a t-shirt tomorrow. :) Linus found the pattern for this one here.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi, så himla sött!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback