Vi klär vår gran...


...fast med foton från förra året. Vår första egna julgran! :)







Jag har använt stämplar från
Purple Onion Designs - damask och deluxe label. Damaskmotiven har jag stämplat med clear och embossat med clear. På den vita bakgrunden (de små bitarna som sticker fram bakom det röda) har jag stämplat med rött och embossat med clear. (Jag borde kanske skriva att jag embossat med genomskinligt pulver istället för att blanda engelska och svenska så här, men ni får stå ut med mig. ;-)

Jag har rivit kanten på den röda cardstocken med sax och sen sytt runt om med symaskinen.

I måndags fick jag också ett nytt härligt kuvert med stämplar från PO. Bland annat de jättefina kalenderstämplarna som går att kombinera ihop så att de räcker i en herrans massa år framöver. Och kolla... nu har jag de där underbara vintage-snöflingorna här hemma. :)





Gott Nytt År till alla bloggläsare...!!!!! Jag hoppas att ni hade det festligt, tokroligt eller bara mysigt igår kväll! :) Här vaknade Alva straxt innan midnatt så jag la mig brevid henne i sängen och hoppades att hon skulle somna om. Det gjorde hon också men så fort jag försökte röra mig därifrån så vaknade hon igen och när fyrverkerierna tog fart på allvar precis innan tolvslaget slog Alva till sist upp ögonen, satte händerna för öronen och undrade vad det var som lät. Då fick hon föja med upp ur sängen och så stod vi i ett fönster och kollade på alla fyrverkerier och hade det riktigt mysigt. :) Linus har hittills alltid sovit som en stock förbi tolvslaget så han har fortfarande den där spännande upplevelsen kvar till ett annat år. =)


Kommentarer
Postat av: Maria

Gott nytt år till dig oxå Anna!!!

Jag undrar vilken storlek du har på ovanvarande LO den om hur ni klär granen... Har du skrivit ut bilderna hemma eller beställt dem så? kram Maria

2009-01-01 @ 13:38:40
Postat av: sannaf

Gott nytt år!!! Urcool layout!!! Snygga stämplar också!

Postat av: Angela

Såå fin layout, annorlunda! Jag är egentligen inget stort fan av spets, men du får alltid till det... jättefin!

2009-01-01 @ 16:47:29
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
Postat av: Lina T

helt underbart läcker LO Anna!

tack för all inspiration som du delar med dig av här i din blogg!

kram på dig och god fortsättning på 2009!

2009-01-01 @ 21:27:06
URL: http://www.ltannerfalk.se
Postat av: Linda

Sååå fin!!! Och de där stämplarna var coola också.



Kramar

2009-01-02 @ 11:29:21
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Sannasmamma

God fortsättning ♥

2009-01-02 @ 20:28:03
URL: http://skeppar.blogspot.com
Postat av: kristina

Kikar in och ser igen dina fina alster!Och de fina stämplarna...Hur är det att handla från den butiken?

tar det lång tid att få stämplarna ?

Ha ett fortsatt gott januari

/Kristina

2009-01-05 @ 20:21:28
URL: http://selhammer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback