Rör i örat


Idag följde jag med L till öronläkaren och det bestämdes att han ska få ett rör inopererat i höger öra. Han har fortfarande vätska kvar, sedan en öroninflammation förra våren. Samtidigt kommer halsmandlarna att tas bort. L snarkar förfärligt och vi har också upptäckt att han ibland har riktigt svårt att andas vettigt när han sover. Till sist drar han ju in luft genom munnen, så det är ju inte så att han inte alls får luft, men det låter hemskt jobbigt och SER hemskt jobbigt ut när hela bröstkorgen rör sig på ett onormalt sätt eftersom han inte får luft.

Det känns obehagligt med narkosen. Men det kommer säkert att gå bra. Och förhoppningsvis gör det nytta. Halsmandlarna är väldigt stora och när jag berättade om det här fick jag frågan från en bekant om L är kinkig med maten. De hade nämligen misstänkt att deras dotters problem med mat eventuellt kunde bero på stora halsmandlar och att det helt enkelt kunde vara obehagligt att äta vissa saker. Jag har ingen aning om ifall det kan finnas såna samband, men L är i alla fall otroligt kinkig med mat. Det är några få saker som han gillar och äter mycket av och det mesta därutöver går överhuvudtaget inte att få i honom. Det kanske inte har något med mandlarna att göra, men det känns ju bra att intala sig att det verkligen kommer att göra nytta och att det därmed är rätt beslut... ;-)

Kommentarer
Postat av: Monnah

Flera barn vi känner har blivit mycket "bättre" på att äta efter att ha fått mandlarna bortopererade. Det kommer säkert att märkas skillnad på L också! Lycka till med operationen. Kram!

Postat av: Ulrikaulrika

Om mandlarna vet jag inte men av rör i örat har jag ju bara goda erfarenheter! Det är läskigt med narkosen men de vet vad de gör och fördelarna med rören har övervägt hundrafallt. Det kommer att gå jättebra! kram!

2009-07-08 @ 23:49:13
URL: http://www.ulrikaulrika.se/
Postat av: Petra

Lycka till med operationen, det kommer att gå jättebra! När är det dags?

Om ett par timmar, äntligen semester jippie

Kunde börjat bättre dock, begravning imorgon :-(



Ha det gott!

Kram Petra

2009-07-09 @ 07:52:08
Postat av: ÅsaF

Instämmer med Ulrika, rör gör underverk! Jo, jag är färgad förstås... :-) Hoppas allt går bra när det blir dags för ingreppen! Kram

2009-07-09 @ 19:45:57
URL: http://asaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback