Ja inte är det tråkigt i alla fall...


Livet, alltså. Linus är just nu inne för operation av halsmandlarna. Han ska få ett rör i ena örat också. Det är inga konstiga ingrepp och det går säkert jättebra, men jag sitter förstås som på nålar och väntar på att få höra något från J. Det fick bara vara en förälder närvarande och då fick det bli J för jag är för nervös, men jag hoppas på att hinna hälsa på i em... J och L ska stanna kvar över natten och så får jag åka och hämta dem imorgon.

Det andra lite väl spännande inslaget i livet just nu är att min bror har blivit stoppad när han skulle resa in i Egypten. Han jobbar som frilansjournalist och har bott där stora delar av tiden under de senaste tre åren. Han och hans flickvän kom dit vid 1-tiden natten till igår och hon blev insläppt medan de höll honom kvar. Efter väldigt mycket väntande kom det via ambassaden fram att han tydligen är "persona non grata" (dvs en icke-önskvärd person) enligt Egyptiska myndigheter och att han kommer att utvisas ur landet. Nästa plan tillbaka till Prag, där de hade mellanlandat, går nu i natt och förmodligen håller de honom kvar i väntan på det. Men det hade ju varit käckt om han hade fått möjlighet att kommunicera lite med omvärlden i väntan på det där planet...

Jag ska försöka få i mig lite lunch och sen måste jag lista ut om jag ska åka till Eskilstuna och fördriva tiden där i väntan på att operationen ska bli klar, eller om jag ska avvakta här hemma ett tag till. Pust. Dagen idag är verkligen en övning i att andas djupt och att hålla nerverna i styr. 

Här är ett par länkar förresten, där det skrivs om min bror:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/svensk-journalist-greps-i-kairo-1.963729
http://hosted.ap.org/dynamic/stories/M/ML_EGYPT_SWEDEN?SITE=INLAF&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback