vårkänslor och vassa knivar


Jag gillar inte riktigt vassa saker, så därför hade jag samma slitna knivblad på min hobbykniv hur länge som helst. Till sist bestämde jag mig för att det nog inte var så farligt att byta blad i alla fall och det gick ju förstås bra. Helt utan skador och skärsår lyckades jag pilla dit ett sprillans nytt och vasst blad. Det blev förstås sisådär hundra gånger lättare att använda kniven när bladet inte längre var slött och eländigt.

(Tyvärr är det inte bara rädslan för vassa föremål som håller mig borta från att använda kniven, utan jag är nog lite lat också... )

Till
april månads utmaning hos Cocoa Daisy bestämde jag mig i alla fall för att det var dags att plocka fram kniven! Utmaningen går rätt och slätt ut på att man ska använda kniv och skära ut något från ett mönstrat papper. Man kan sen antingen använda det man skurit ut eller det som "blivit över" på sin layout.

Jag använde "det som blev över"... =)



Annars pågår förberedelserna för fullt inför Cocoa Daisy's Spring Crop, en 23-25:e april. Det ska bli såååå kul!

Kommentarer
Postat av: sannaf

Vilken cool layout!!! Vad bra att du bytte kniv - skönt att det blev lättare att använda den :)

Ha en skön helg!

Postat av: Kristina

SÅ grymt snyggt!!!!

Ha en skön helg

2010-04-16 @ 14:09:05
URL: http://selhammer.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Vet du - jag håller på att tröttna på scrapbooking helt och hållet. Jag tycker allt ser likadant ut (inklusive det jag själv gör, så det är inte som jag pekar finger här), och ingenting inspirerar mig längre. Men du är fanimej den enda jag vet just nu som VERKLIGEN tar materialen så långt de når. Jag vet INGEN mer än du som skulle ha kommit på den här fullständigt geniala layouten - och dessutom lyckats genomföra den... WOW! Det låter larvigt tamt, men jag kommer inte på nåt bättre, så jag säger det igen: WOW!

2010-04-16 @ 15:12:35
URL: http://himmelochord.wordpress.com
Postat av: Lina

Åh, blir så glad av dina layouter! Så härliga och inspirerande!

kram på dig

2010-04-16 @ 16:42:42
URL: http://ltannerfalk.se
Postat av: Reija

Så coolt! Kittlar mina pysselfingrar. Underbart kreativt!

2010-04-17 @ 20:57:58
URL: http://scrapgirlworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback