Vart tog sommaren vägen...?


Jag är hemma och vabbar idag också, men hoppas på att det blir dags för skola/dagis/jobb imorgon igen. :)

Den här layouten har jag gjort till materialutmaninge på
SWE Scrapbook. Utmaningen går ut på att använda plast och jag har använt en digital "stämpel" (brush, från designerdigitals.com, av K.Pertiet) som jag gjort om till en rosa färg som passade min layout och sen skrivit ut på OH-plast. Plötsligt kände jag hur det öppnade sig massor med möjligheter att använda alla de där digitala grejorna jag samlat på mig! :)

-------------------------------------------------------------------------------
I am at home with the kids for the second day this week. Linus has a terrible cold, but he seems to be a little better today and hopefully they'll be able to go back to school/daycare tomorrow.

I made this layout for a challenge over at SWE Scrapbook. It's a challenge to use some kind of plastic on a layout and I used a transparancy and printed a digital brush (from K. Pertiet, designerdigitals.com) in a color that matched my layout. Lot's of fun possibilities when it comes to using all those brushes I've been collecting...! :)


Härliga papper från Echo Park, blomma från Prima, spets från Websters, chipboardfigurer från Basic Grey (bladen) och Maya Road (fjärilen), glimmer mist (på den gula fjärilen), thickers från AC och de vackra fjärilarna på OH-plasten kommer alltså från designerdigitals.com.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jättesnygg layout! Härliga färger och riktigt smart idé att skriva ut på Ohplast.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback