Blommor var det ju...


Om man söker på Tattered Florals på You Tube trillar man över massor med instruktionsvideor där man kan lära sig att göra egna blommor! Man behöver inte alls utgå från Tim Holtz die tattered florals, men shoppingsugen som jag blir ibland så kunde jag inte låta bli att skaffa mig just den ändå. Det går ju lite snabbare än att klippa för hand, men egentligen borde det kunna gå toppenbra att rita sig en egen blomma med sex blad - det är ju helt ok om den är lite sned och ojämn - och klippa ut.

Hur som helst, det är såååå kul att göra blommor! Det förvånade mig hur lätt det var att få till ett riktigt bra resultat.

Bland annat gjorde jag de här igår och varje blomma är gjord av tre stycken utstansade blommor. Jag har använt distresss ink, glimmer mist och lite stickles.



Jag använde mestadels material från
Cocoa Daisys decemberkit och fixade ihop en liten tack-present till dagis.


Kommentarer
Postat av: Sari Hänninen

finfina blommor... d skall jag ta till mig ... att man kan använda sådana där fina mönstrade papper menar jag :.)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback