Tung snö, inställda tåg och hostiga barn...


Alva har feber för fjärde dagen i rad och nyss var den uppe i 39.8. Jag som trodde igår morse att febern var på väg bort. Nu sover hon i soffan och hon har fått ipren, så förhoppningsvis kan hon må lite bättre när hon vaknar. Hon sov lite oroligt i natt, men inte katastrofalt illa, men sen på dagen idag så började hon hosta och hosta och hosta och hosta. Usch, stackars liten... Om det inte är bättre imorgon är det väl nästa läge att ringa vårdcentralen?

Linus har också feber, men den har hittills idag hållt sig under 39 och han hostar, men inte lika hysteriskt mycket.

Sjukstuga av stora mått alltså.

Ändå försöker jag förbereda mig mentalt för att åka och jobba imorgon igen, efter att ha blivit hemma hela förra veckan. Jag har en del saker liggande som bör bli klara rätt kvickt och jag som har så lätt att stressa upp mig känner en och annan fjäril i magen, när jag tänker på det där. Att kolla tågtiderna inför morgondagen var inte speciellt uppmuntrande tyvärr. Mitt "vanliga" morgontåg är inställt och det lär bli en väldans massa människor som ska försöka tränga ihop sig på de få tåg som går. I princip verkar vartannat tåg vara bortplockat, i rusningstid. Det är väl ändå katastrofalt uselt, vid det här laget? Att SJ har för få tåg har vi ju märkt under flera års tid, eftersom vi ganska ofta fått trängas på för korta tåg. Ett och annat har minsann blivit inställt tidigare också, på grund av lokbrist och vagnsbrist och tågbrist och allt vad det heter, men det här är ju galet.

Hemresan då? Jag kom på att jag kanske skulle kunna stanna lite längre på jobbet imorgon eftersom J ska vara hemma med barnen och jag inte behöver skynda mig hem för att hämta på dagis och i skolan. Det vore nog rätt bra, för då är chansen större att jag hinner det jag ska på jobbet också. I vanliga fall åker jag med 14.47-tåget och eftersom 15.44 ser alldeles inställt ut så verkar det vara 16.30 som gäller i så fall. 

Jag hoppas de har sjukt många vagnar på tågen i alla fall, så att jag slipper ståplats på grund av alla inställda tåg...!

I och för sig kanske jag just idag borde ha lite mer förståelse för att snön kan ställa till med problem. J var uppe på garagetaket i förmiddags och skottade ned ganska stora mängder väldigt tung och blöt snö och jag var nyss ute en stund och försökte skotta bort lite av högarna han lagt på vår garageuppfart. Fy tusan säger jag bara! Vad det var tungt...! Jag skottade och skottade och när jag var fullständigt slut och gav upp såg det inte just ut som om jag gjort något alls. Jag kommer nog knappt kunna lyfta en penna imorgon, är jag rädd... ;-)

Nu ska jag bestämt gå och kolla hur det går med den där febern...









Kommentarer
Postat av: Malin

Uh, hoppas du tar dig till jobbet idag!!



Tänkte bara höra med dig.. jag ska vara med i Allt om Scraps stora tävling, och där ska man bland annat lifta en layout som man inspirerats mycket av i sitt scrappande. Och jag inspireras otroligt mycket av dig för att jag tycker att du får till så mycket även om du gör det med relativt små medel. Du är min favoritscrappare helt enkelt :) Tänkte höra så det är okej att jag liftar någon av dina layouter och att jag länkar till den när jag skickar in till tävlingen?



Ha det så gott!

Postat av: Malin.d

Fyy sjuka barn e inget kul :( Hoppas Alva mår bättre snart!

Så nyfiken på vad du har gjort med Kims underbara stämpel!!

♥-Malin

2010-03-01 @ 20:41:11
URL: http://www.malindahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback