Veckans kortskiss


Veckans snygga kortskiss och alla underbara tolkningar hittar ni
här! Så här blev mitt kort:




Och sen en lång utläggning och dagens i-landsproblem: Jag har köpt ett par sååå snygga skor, men jag vet inte om jag ska behålla dem. De har nämligen lite klack och jag är van att gå i så gott som helt platta skor. Det är ingen jättehög klack och den är dessutom ganska bred. Tjejen i butiken sa något i stil med att "neeeeej, den där märker du ju inte" men jag måste bestämt protestera mot det påståendet. =) Hon kanske inte skulle märka av den, men det gör jag. Jag känner mig bestämt lite vinglig och orolig. ;) Men man kanske kan lära sig? Eller är det dumt att ens tänka tanken? Kommer de stå där i garderoben och vara gräsligt snygga, men alldeles oanvända?

Jag är ingen skofanatiker. När jag hittar ett par skor som jag gillar brukar jag gå i dem tills de fullständigt rasar sönder och sen måste jag ju motvilligt hitta nya. Det är ungefär vad som har hänt nu också, för mina kängor/stövlar har börjat läcka och nu har jag inga snygga skor alls som funkar så här års, utan enbart vinterskorna från Ecco. Som förvisso är jättebra i snö och slask, men de går faktiskt inte att använda till kjol. Eller ens till en snygg kappa. Men det som är lite ovant nu är att jag känner ett sug efter skor. Det skulle till och med vara kul att ha flera par skor. Att kunna variera sig. :)

Jaja vi får se. Jag ska prova skorna här hemma ett tag till och se vad jag kommer fram till. Problemet är ju att det är en helt annan grej att gå "på riktigt", ute på stan, jämfört med att försiktigt trippa runt hemma i hallen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback