Inspiration från bokomslag...


Innan vi åkte på Ölandssemester gjorde jag en layout till 
bloggen hos Cocoa Daisy, med inspiration från ett bokomslag. Jag letade i bokhyllan och hittade fyra olika böcker som inspirerade mig på olika sätt - kolla in dem i bloginlägget. :) Min layout är gjord med Cocoa Daisys julikit + add ons, och är inspirerad av omslaget till Jonathan Safran Foers bok Extremt högt och otroligt nära.



Jag ritade av konturen av min hand på röd cardstock och fyllde sedan i med vit gesso. Jag klippte ut handen och lämnde en smal röd kan runt och sen sydde jag en massa sömmar på symaskinen, över handen.



...och nu är jag vääääldigt scrapsugen, efter över en vecka utan pyssel...! :)

Kommentarer
Postat av: Marie

åh wow så läcker den blev!

Postat av: Marie/Mison

Vilken bra ide att inpireras av ett bokomslag! Layouten är superläcker. Hoppas att mitt julikit kommer imorgon..

2010-07-25 @ 22:09:03
URL: http://gulavillanivallen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback