Ny symaskin...!


Hurra, jag har en ny symaskin! :) För att testa den så sydde jag en sån här
"gathered clutch" och med tanke på hur mycket nybörjare jag är - speciellt på det där med dragkedjan - så tycker jag den blev riktigt bra. Den har charm...  =) Men det är väl bra att det finns en förbättringspotential och att jag inte är fullärd... ;-) Förhoppningsvis ska jag ge mig på en klänning till Alva snart och det blir spännande.

Andra glada saker
- idag börjar J:s semester!
- jag verkar äntligen må helt bra efter att ha varit småkrasslig ända sedan i måndags kväll!
- vädret är underbart!




Jippie, I got myself a new sewing machine! To try it, I made a "gathered clutch" according to this tutorial. Considering that I'm very much a beginner when it comes to sewing I think it turned out great. It has a certain charm... ;-) but I guess it's a good thing that I still have much to learn since learning is fun... =) I'm hoping that the next thing I'll sew will be a dress for Alva.

Other reasons for happiness:
- J is working his last day before his vacation today!
- I'm finally feeling well after a few days of not feeling so well!
- the weather is fantastic!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback