Kortskiss, utlottning, död symaskin...


Blandade saker...

#1
Tusen tack för era kommentarer om minialbumet! Det var verkligen jättekul att göra!

#2
Det har blivit dags för kortskiss nr 100! Kila iväg till
bloggen och kolla in skissen och de fina korten. Om du själv är med och tolkar skissen har du möjlighet att vara med i en utlottning med priser från Designat, Arkivet och Papermaze!

#3
Min symaskin har dött! Det är definitivt fel på sladden, för den var nära att börja brinna, men jag vet inte om det även är fel på själva symaskinen och om det var det som orsakde felet på sladden, eller om det bara är den gamla slitna sladden (som glappat ett tag) som är problemet. Det är en gammal Bernina och jag har väl inte riktigt servat den som jag borde ha gjort... *harkel*

Precis som med alla andra prylar nuförtiden så är ju det där med symaskiner en riktig djungel så om jag ska köpa en ny så vet jag inte alls vad jag ska göra. Den rekommendation som de flesta som inte syr jätteavancerade saker får är ju att köpa en gammal begagnad och det är ju en sån jag redan har! Bernina verkar vara ett poppis och pålitligt märke. Jag har surfat och googlat och läst och tänkt och jag blir inte klok på vad som är bäst att göra. OM det bara är sladden som det är fel på så borde jag förstås köpa en ny. Det verkar om inte annat gå att beställa från USA, för cirkus 300 kr. Den måste ju byggas om i kontakten, men annars borde den väl kunna funka. Jag har inte hittat någon återförsäljare av reservdelar till så här gamla maskiner här i Sverige. Det kanske är värt att prova det, men om det visar sig att själva maskinen är paj så blir det värre för nya motorer verkar DYRT. Bland nya maskiner kollade jag bland annat på Pfaff Select 3.0 men jag har inte en aning egentligen.

Och FÖRSTÅS så har jag plötsligt 1000 syprojekt jag vill göra - förutom alla sömmar jag saknar i scrapbookingen, jag har ju nästan inte gjort en layout på evigheter utan symaskinssöm och abstinensen är svår - och jag vill inte göra dem snart utan jag vill göra dem NU! ;-) Faktum är att jag köpte ett mönster till en barnklänning samma dag som den attans sladden började lukta illa... och för ett par veckor sedan fick jag tag i ett ursött mönster till en liten väska som jag hade planer på att sy snart. Och jag har två prickiga vaxdukshögar som behöver fållas till dukar!

#4
Idag är faktiskt första lediga dagen för mig! Jag ska vara hemma i åtta veckor! J jobbar tyvärr den här veckan också, men snart så får vi semester allihopa... Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag, men planen är att vi ska ha det myyyysigt och slappt... =)

#5
Jag har lust att kladda med färg!

-----------------------------------------------------------------------------------

And a shorter version in English... =)

#1
Thank you for the comments about the mini album! It was so much fun to put together!

#2
Check out Card sketch no 100...! To celebrate, there is a giveaway and a chance to win prizes, if you play along!

#3
My sewing machine died! I know the cord is not working, because it almost set on fire. But I don't know if the mahcine caused it, or if everything is ok except for the cord. It's an old Bernina and it seems like it's possible to get a new cord from the US, but I can't seem to find it here in Sweden. I don't know what I should do. A new machine is tempting, but it is a complete djungle and impossible to know which one to choose and how much money to spend. At the same time these old machines seem popular and if changing the cord would do the trick, that would definately be the best thing to do.

Of course I have a 1000 of sewing projects that I want to do RIGHT NOW...

#4
This is my first official day off. I get to stay at home for 8 weeks this summer and it feels sooo good! J is working this week, but then he'll be off too. I don't know what we'll do today, but hopefully we'll have a really good time, taking it slow and having fun. :)

#5
I really feel like playing with paint!

And because it's more fun with a photo... =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback