Sticka och insydd spets...


Tack för era kommentarer...! :) Jag blir så glad!

Här är läget just nu lite hysteriskt och det märks på barnen att det råkade bli hela 2 veckor hemma... Linus längtar tillbaka till skolan jättemycket och det är ju skönt att det verkar bli dags att gå dit igen nu på måndag. Alva fick väldigt mycket hosta när vi var ute och lekte idag, så inte vet jag... men förhoppningsvis hinner hon väl bli ännu lite friskare innan måndag.

Jag har nog redan skrivit det, men tabletterna till Linus var verkligen en succé. Han sväljer dem i ett huj och det är inga problem alls med medicinen. Fantastiskt skönt med tanke på hur vansinnigt krångligt det kunde varit annars...

Jag har gjort ytterligare en layout med marskitet från
Cocoa Daisy. Det följde med en sån härlig bit spets som jag fick för mig att så in i min cardstockbakgrund. Jag delade cardstocken, sydde fast spetsen och sen tog jag bort så mycket cardstock som behövdes för att bakgrunden skulle bli 12x12 igen.





Det här är mitt första stickprojekt på år och dar... Jag har nog inte stickat sedan syslöjden i skolan. Precis som med virkningen infann sig ändå en känsla av att "ja just det, så här gör man ju" när jag satte igång och resultatet blev en sjal som faktiskt är färdig redan. Jag hittade ett väldigt enkelt mönster som passade mig bra, nybörjare som jag är... Mönstret finns här. Det är sjalen en bit ned till vänster, som heter "Frost".


Kommentarer
Postat av: cattis

Hoppas barnen känner sig bättre nu! Och kan börja skola och dagis imorgon, för ni har väl haft sportlov?! Vårt sportlov börjar imorgon. Så vi håller tummarna för en solig och skön vecka!

Härliga och inspirerande alster har du gjort! =)



Kram/Cattis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback